lördag 2 januari 2010

Hej mitt vinterland...

Ok,för er som bor häromkring vet jue redan snöläget och jag vet även att vi inte är ensamma i detta avlånga land om att fått mer snö än vad vi ngnsin vågat be om ;)
Var ut å knäppte lite bilder på hur det ser ut idag i Söderhamn, så här i början på januari...
En tämligen översnöad parkering med tillhörande översnöade bilar..Lägg märke till att mannens huvud är det enda som är ovanför bilen...



Vår baksida, snön räcker nu över halva gungställningen...

Svårt att se, snö på vårt altantak
Här är Filippa upplyft på altantaket för att skotta ner snön...
Oliver försöker ta sig fram för att komma upp på taket...

Utsikt mot grannen...
Utsikt från köket...IGÅR!!! Sen dess har det då kommit lite till :/
Också detta kort är taget igår!

Nu har vi alla varit ut å skottat fram bilen våran (har motorvärmare, vilket är väldigt tacksamt även om det inte skyddar mot snön) Fått "rent" altantaket och lyckats skotta en ngt så när gång på baksidan...*puh*
Resten av dagen blir lugn (tror jag)
Hade väldigt, väldigt gärna, skrikerihelakroppenjagVILL! åkt ner t Maria i Gävle och följt m på krogen av massa anledningar...
men av olika anledningar blev det inte så :(
M ska åka på bandy m kidsen han och jag tja, jag stannar väl hemma å njuter av ensamheten och tystnaden....för ngn bandytjej är jag inte!
Så ha en fin dag och kväll nu!
Kramar...

1 kommentar:

Mia sa...

Jaa, vad ska man säga.....mycket snö är det *L*