måndag 18 januari 2010

Egokick :)

En liten boost för mig själv idag:)
Japp, idag kändes det så himla bra, en liten egokick för självförtroendet, haha...
Tog en promme ner t stan i morse för att ta ytterligare en körlektion...
Och idag har jag kört å kört å kört...Men där den lilla egokicken kommer in, är att jag har fickparkerat för första gången i mitt liv och det gick såå bra...
Långt över min egen förväntan och tro på mig själv.
Men jag fixade det och bra tom, inte perfekt men bra och jag blev alldeles salig av lycka och bara sög i mig...Jag kunde!
Nöjd tjej då liksom ;)
Sen när jag ändå håller på att berömma mig själv...Nu är det 8 dagar som gått utan ngn som helst läsk eller ngt sånt här...
Ont i huvet, fryste å svettades de första dagarna, men nu...nu vill jag inte förstöra det hela genom att stoppa i mig mer socker...ok, jag är inte slavisk och står och läser på innehållsförteckningar, men jag undviker allt som heter pulversåser, halvfabrikat, läsk, godis, chips etc...På dessa 8 dagar har jag gått ner 1, 8 kg...En helt ok siffra...å lite taggad blir man jue att fortsätta, så nu har jag verkligen kört igång m träning, så idag promenad, imorgon bitti gymma, på kvällen vattengympa, på onsdag promenad igen...Har redan hunnit avverka både simning, promenader och gympass ( ett enda, men dock ett!)

I lördags var vi bjuden på fest, men jag var verkligen inte på ngt bra humör, samt halvsnorig och...Äh, jag stannade hemma m barnen istället...Och det var härligt!

M tänkte köpa med sig en blomma som inflyttningspresent, men jag tyckte detta var en mkt roligare present, så på lördagseftermiddagen bakade jag lite ingefärs- och chokladbiscotti och la sedan dem i en fin burk :)
Hur de smakade? Ingen aning, för jag har inte smakat en endaste smula, då de innehåller socker *mallgroda*

På lördagskvällen kom goa moster A och tillika lillasyster in ett par timmar och förgyllde våran tillvaro :)
Söndagen, rev vi då vårt kära pepparkakshus...Det enda vi hade kvar av julen här hemma...
Lyckliga? Jaha då, bara att titta på bilden, så förstår ni själv...
Och idag på em kom Oliver upp då...eeh...vad säger man?
Min mössa och Sagas bikini...
-Jag är så cool, låt mig bada i en pool...
Ehh, ja för er som inte hängde med har han nu kommit in i " rimåldern" :)
Nu mina kära vänner, ska jag lägga mig i soffan efter en tuff dag med körskolan och en hel eftermiddag i tvättstugan...
En himla bra dag, helt enkelt!
Kramar...

Inga kommentarer: