onsdag 13 januari 2010

Gammal och otränad..ÄN SÅ LÄNGE!

Ooohh! Ooouch!
Att jag legat av mig med träningen ett tag nu är väl kanske ingen nyhet???
Promenader i all ära, dem är jag riktigt duktig på, men även dem har jag latat till mig med under den gångna julen.
Men igår då slog jag till med 2 prommisar på samma dag. Ok, bara skönt...förutom kvällspromenaden som blev en halv joggingtur hemifrån till Faxe och tillbaka, mörkt, dystert, otäckt och framförallt så ensamt....Totalt 8 personer mötte jag på hela min tur å retur resa.
Sen idag tog jag åter en promme till Faxe för att äntligen komma igång med min träning...
Så 25 min promme dit, sen 20 min på löpbandet, 15 min på rodden och 15 min på sån där orbitrekmaskin + lite hantlar....Skönt! Duktig! Jaa, absolut!
Kapitulerade, ringde och bönade och blev upplockad av snälla gubben vid Emersson...Då var det myrsteg som var min melodi ;)
Och nu...vet inte hur jag ska sitta eller ligga, jag har så ooont i varenda liten muskel...Ouch!
Jag har jue passerat mina vackra 30, men att man skulle må så här dåligt av lite träning...?
Dessutom har jag nu varit utan coca-cola i... haha 4 dagar... och jag tror att jag har värre abstinens än vad en rökare/snusare skulle av nikotinabstines ;)
Men imorgon, ny dag...
På´t igen bara :)
Kramar...

Inga kommentarer: