onsdag 22 april 2009

Välkommen t Söderhamn Robban å Fylking!

Gokväll mina vänner!
Min dag har återigen varit underbar :) Men jag kräver inte heller så mkt *L*
Klev upp å fick iväg barnen i morse, fm var jag och mamma å gymmade på Faxe *pust* Jag undrar faktiskt när det ska börja visa resultat, känns ganska tröstlöst nu...? Men skam den som ger sig...
Em var inte så lång här hemma, men vi hann ta ett kort jag och Sagisen innan vi for ner på stan.


Och som de flesta av oss vet så genomför Gert Fylking och Robert Aschberg en vandring genom Sverige just nu i kampen mot prostatacancer och idag var då turen kommen t Söderhamn. Min kära sambo fick privilegiet att anordna ngt för att Välkomna de två vandrarna...
Och jag ville inte vara sämre jag, haha så jag har fixat (lite m hjälp av gubben min då) så att imorgon bjuder Funemässen dem och deras följe på lunch, vilket de verkade väldigt glada och tacksamma för!!! :) Tyvärr jobbar jag jue inte imorgon, men jag vill ändå få bjuda dem på den bästa lunchmaten Söderhamn har att uppbringa ;)

Här har vi mött upp dem vid infarten t flygstaden så M fick informera dem om vad som väntade dem när de kom in t Söderhamn.
Oliver ville gärna vara med på kort, haha...
En liten genomgång av kartan då de gick lite fel och valde flygvägen istället för Stugsund.

Oxå når de äntligen Rådhuset i Söderhamn, och ett härligt följetåg hade de fått med sig. Heja Söderhamnarna, ni är duktiga när det gäller, så man slipper skämmas *L*
Glada och nöjda!!?
Stolar och saft fick de också, minsann...
Underbara Monica Törnell sjöng ett par låtar, vilken fantastisk sångerska!
Haha här förevigar de fakiren Tobias Törnell, som Gert var med och upptäckte för 22 år sedan!
Tobias Törnell

Här överräcker M en check från Söderhamns kommun.
En gruppbild på tagarna å givarna!
En trevlig å givande kväll får jag nog säga, var även 3 danskillar där som var enormt duktiga, så jag måste säga att de hade fått ihop ett fint program med sådan kort varsel.
Robban och Gert Tackade och var (vad det verkade) mkt glada åt anordnandet av kvällen och det varma mottagandet, men hey, det var nog bara roligt!!!
Ha en fortsatt fin kväll!
Kramar...

1 kommentar:

mia sa...

Men Sofia! Tack för att du visar de bilderna, jag blir lite glad och rörd, men så synd att jag inte kunde stanna och vara med! Åkte hem redan i måndags, så det blev bara tre dagar jag var där nere, häcken full! Var på dejt i söndags, med en resa bl.a till Hofors och kikade på MC..ja, resten kan vi ta en annan gång ;-)