torsdag 17 september 2009

Mitt mammahjärta blöder lite idag...

Hej på Er!
Har även idag varit ute på en promme med Sofia P, så himla skönt. Dock var det lite blåsigt idag, men jag känner mig så himla duktig när jag börjar dagen med en promenix...Sen att man har turen å får lite trevligt sällskap under tiden gör det hela så mkt lättare :) Sen kan man med gott samvete ta det lugnt till kvällen å det är skönt :)

Imorgon då, en cykeltur för en hårklippning å lite handling på E-center, sen blir det väl en cykelfärd hemåt å hämta hem kidsen...
På kvällen ska vi ha en myskväll med Oliver.
Saga ska iväg på sitt första disco med kusin Filippa :) Hon är så spänd,haha... Så ikväll har jag berättat för henne om när jag gick på disco på UG och köpte banankolor för 1 kr st, hahaha...Hon kommer väl bli chockad stackarn när det inte alls är som mamma berättat...Hua, så gammal jag kommer att känna mig när hon kommer hem å berättar hur det funkar idag *L*

Annars så är min tanke bara att morgondagen består av att umgås med mina vackraste...Har varit en lång vecka med mkt tjafs, då Oliver inte trivs i skolan :/ Idag, stannade vi på gamla dagiset å gick in å hälsade på.
När vi går därifrån säger Oliver - Åhh, det kändes precis som förr, fast mkt bättre... Mammahjärtat blödde ganska mkt där en sväng :( Sur blev han också att de hade ersatt hans gamla hylla med en ny tjejs namn...Kan inte vara lätt att vara liten heller? Jobbigt!!!
Idag har vi ätit strimlade,gott kryddade kycklingfiléer m pitabröd, kalla såser och div. grönsaker, så himla gott!
Igår hade jag dock gjort mig till å gjort en supergod teryakimarinerad lax, ris, sås samt lite ugnsbakade grönsaker, barnen höll god min o åt lite så där...Efter en stund frågar jag om vi ska värma köttbullar åt dem istället å gissa hur lättade båda barnen såg ut.
Fick bara ett svar: Jaaa, tack!
Brukar normalt inte göra så, men efter 2 dagar med äcklig mat i skolan, så ville jag verkligen att de skulle äta ordentligt hemma ;)
Oliver å Saga suger på en limeskiva efter maten. Lite halvsurt kan man tro!!!


Nu ska jag se om tiden är för mkt för att gubben ska orka se en film eller om vi kanske ska krypa ner i sängen å försöka sova istället...
Ha en toppenfredag när den väl kommer...
Kramar...

Inga kommentarer: