måndag 7 september 2009

Dagar som gått kommer aldrig åter...

Hej på Er!
Så har helgen gått...
Jobbade i fredags em/kväll. Gick jättebra å alltid lika skoj att jobba m Malle :) Gästerna var jättenöjda och tyckte maten var så spännande å god!
Vi serverade:
Marinerade färska, kokta rödbetor m fetaost, ruccola och rostade solrosfrön.
Helstekt, kallmarinerad (efter stekning) fläskfile, rostade rotsaker ( fänkål, p.nacka, morötter, rödlök, potatis å paprika och en cognacskantarellsås.
Kaffe och äppelkaka m täcke av riven mandelmassa.

Lördagen bara försvann uti ingenstans, M var och tog upp båtarna. Barnen samt kusin Ida var på Heden under tiden och jag försökte kurera/vila ikapp mig här hemma.
En sväng å inhandlade presenter och sen hem för en tacomiddag med en mintchokladkladdkaka m vispgrädde...Vi passade på att fira Ida som fyller år nästa helg (14 sep.)
Maria kom in och käkade med oss och lite senare kollade vi vuxna på Slumdog M. som var grymt bra, men även jobbig att se...

Söndagen, så åkte vi upp till Långvind en sväng så Ida fick träffa sin pappa en stund. De håller på att bygga stuga däruppe, hem för en sen lunch och sen slocknade jag på soffan medans tjejerna kollade film. Så himla skönt!

Idag har jag varit hemma m sjuk Saga som har fruktansvärda magplågor, så nu är det bara att vänta å se hur natten utvecklar sig om hon får/orkar gå i skolan imorgon...
Hoppas att jag kan få ta en långpromme imorgon iaf, då tiden inte fanns idag/ikväll då M är på möte nu...

Nu ska jag surfa runt lite och bara slöa...
Ha en skön kväll ni med!
Kramar...

Inga kommentarer: