fredag 27 maj 2011

Helgen är här, å som jag tänker njuta :)

Gokväller...

Vet ni,,,att det är sådär himmelsroligt att få vara m från början på ett nytt jobb :) Premiärpirrigt, lite stissigt, men fruktansvärt skoj :) Jag kommer att jobba som köksansvarig ute på Stenö Havsbad i sommar,,,och med en ny arrendator (å min nya chef då) så har jag fått vara m å beställt allt från porslin å bleck,,,till en giganstik matbeställning som vi var in å gjorde idag :)
Hahaha...det är nog den enda, iaf första gången i mitt liv som jag "obegränsat" bara kan peka å säga att det vill jag ha,,,ähh vi tar en förpackning till....

Men vad jag inte förstått än, fastän jag VET,,,är jue att jag kommer slita häcken av mig denna sommar,,,vilket förvisso oxå är ganska bra om den krymper lite ;) Men det är bara att ge järnet, köra tills man stupar,,,reser sig igen å kör vidare...

Ja,ja nog om jobb, det är jue ändå helg :)
Hämtade barnen tidigt idag, hyrde film, köpte thaimat och spenderade kvällen m mys,legobyggen (inte jag dock), chips å film...Precis vad jag behövde!
Imorgon, dags för årliga matstafetten,,,ser jag fram emot,,,jag får jue inte berätta vad vi ska ha, även om d kliar i tungan av att inte få berätta,,,

Har provsmakat vår "rätt",,,jag är jue lite lätt kräsen när jag gör ngt själv (blir aldrig helt nöjd), men gubbben tyckte d var gott å spännande,,,och ja, en smakexplosion är det!
Jag lovar att återkomma m bilder å berätta vad det är,,,även om våra gäster tycker d är helmärkligt ;)

Men nu tänker jag ta fredagsbilagorna, krypa ner i gosiga sängen, läsa lite å sova skööönt :)
Ha en fin helg!

Kramar...

Inga kommentarer: