tisdag 20 oktober 2009

Mkt ojande nu... ;)

Åjo...

Nog är jag trött alltid...Varit å jobbat på Fune idag...Inte betungande i sig mest bara roligt, men när man inte har vanan att jobba 5 dagar i veckan, blir man ganska trött ändå.
villebarasägadetsåattnivet...


Nu tror jag kanske att det är så, att det inte bara är jobbandet i sig som påverkar min kollossala, ihållande, urlakade trötthet, utan att det har hänt så mkt så intensivt de sista veckorna.
Det största är jue skolbytet för Oliver, som ni redan vet vid det här laget...Men även att han börjat på brottning och hunnit iväg på sin första match redan!!!
Saga har återigen startat höstsäsongen med skytte och nu även simning...
Själv har jag tagit upp mina körkortsplaner för sjuttioelfte gången, eller nåt sånt ;)


Så från att ha slappa sköna kvällar med barnen och ibland sambon då (sällsynt, när han lever med kvällsmöten...) så är vi helt uppbokad 3!!! kvällar i veckan...Kanske låter lite för Er, men för mig och barnen som tagit den sköna, otvingade måstehittaaktiviteter på största allvar är det en stor omställning att faktiskt ha saker inplanerad...

Till råga på allt funderar jag på att börja med vattengympa på tisdagar eller kanske att man ska ta sig i kragen å våga skriva in sig på en salsakurs???
Men jag är glad, jag är frisk (nåja) och jag har en toppenfamilj...Så vad mer kan man begära?

Ja just det...när jag trodde att allt var klart för kvällen, disken klar, barnen lagda, kläder ihopplockad etc. slår det mig...
FN-dagen ska firas på Sagas skola imorgon, och jag har lovat henne å skolan att baka kladdkakemuffins...Jo tjena, vad sugen jag var på det ;)
Men kladdkakemuffins blev det!
Godast eg. med lite grädde i mitten där muffinsen har sjunkit ner,men så avancerat kör vi inte ;)
Oliver tar sig ett skönt kvällsbad med massa skum...(mitt dyradyraDYRA!!!)


Nu ska jag fylla i en massa "skit"papper...*stånkar och suckar ljudligt*
Kramar...

Inga kommentarer: