fredag 16 oktober 2009

Gokväll alla vackra bloggläsare!

Jamen då var hösten här då...På gott å ont?!
Älskar regn å rusk med mys inomhus, men jag är fruktansvärt dålig på utomhusgrejer när det regnar och blåser...vill liksom bara inte gå ut...

Har då passat på med "trökgöra" som att skura ugnen alldeles för länge, för att strax därefter baka en toscakaka och se hur smeten rinner över formen och det brända oset kryper långt in i tapeter och allt som finns här hemma *suck*
För att inte tala om hur fin botten på ugnen blev igen :(
Trodde det var klart för i år, men det är la bara att börja om en annan regning dag...
Jag skrev igår om ett jobbigt beslut och nu är det då klart!
Det är med stor, tung sorg i hjärtat samtidigt en lättnad av mått som inte med ord kan beskrivas att Oliver idag gjorde sin sista skoldag på Norrtull!!!
På måndag börjar han på Söderhamns friskola, vilket jag tror blir bra, men fruktansvärt jobbigt att bryta upp och börja om...
Nu är det för hans bästa vi ser och han får inte den utveckling, tid, å möjlighet till lek som vi anser att en 6-åring behöver.
Vill dock poängtera att lärarna på Norrtull har varit helt underbara och det är väl kanske därför denna flytt blir extra tung...
Men precis allt annat på Norrtull har varit riktigt dåligt för Oliver...
Men nu börjar alltså en ny spännande tid för våran vackraste lillherre, men en klump i magen har jag fortfarande kvar....

Han ville vara fin sista dagen på Norrtull och nästa vecka ngn dag, ska vi tillbaka å bjuda på avslutningsfika...Tror det är viktigt att han får ett fint avslut!
Osså har vi den andra gotjejen som mamma (jag alltså) har svårt att förstå att hon växer upp och börjar så sakteliga slå sig fri från oss.
Jo, jag förstår försås vad som händer, men jag vill så gärna ha min "lilla Sagis" kvar så förnuftet går inte riktigt hand i handske med mig just nu...*funderar*
Ikväll har hon varit på disco med 3 andra tjejer, hon kom hem strax efter 21 och bubblade och pratade, hon hade haft det toppenskoj! :)

Här har hon satt på sig partystassen!
(medans gamla mamman satt hemma med ett glas rött å noppiga fleecebyxor framför idol å bara väntade)
Imorgon jobb en sväng på em, tacobuffé står på tillagningsmenyn, annars bara umgås med mina fina, fixa å dona lite här hemma i vanlig ordning...
Nu ska jag läsa lite fredagsbilaga barasåattnivet ;)
Kramar...

Inga kommentarer: