onsdag 7 oktober 2009

Glädje kan vara det lilla lilla, om man tar sig tiden att se den...

Hmm...
Ibland undrar jag om jag drabbas av ngn mani när jag är hemma för många dagar på raken för igår var det dags igen...En ny omgång bakning!!!
Ser inte alltför smaskigt ut, havregryn och psylliumfrön som fått svälla över natten i mjölk...
Ngn gissning på vad det ska bli?
Medans ovanstående deg jäste, så startade jag en smaskig köttgryta...Mmm...
Oki, nu börjar degen ta form...
Och ser man på, nybakade härliga tekakor blev resultatet denna gång ;)

Barnen hann även baka en kladdkaka på när de kom hem från skolan, så stolta!!!

På kvällen for M på möte, Saga på skytte och jag och Oliver bara myste, han tog ett långt bad och när jag topsar öronen efteråt, stånkar han till;
-Åhh mamma du är bättre än Madonna...
Que??????
-Ja men hon är jue världsbäst, men du är bättre än "honne"
En konstig komplimang, men värmde i hjärteroten gjorde den :)

Framåt midnatt tassar en liten kille upp då det har hänt en olycka i sängen, vilket var jätte länge sen, så han kröp helt sonika ner i M:s säng och tvärslocknade...
Haha, det var då det slog mig...
Han ligger i precis samma sovställning som Mr M, himself när han sover *L*
Var bara tvungen att hämta kameran mitt i natta för att föreviga...

Idag har jag inte bakat!!!
Däremot befunnit mig från och till i tvättstugan, från 12.20 till 17.45 *stånkar och suckar*
Kidsen fick tom gå raka vägen från skolan till tvättstugan, för att klä av sig smutsiga lek/skolkläder, sätta på sig rena och varma från torktumlaren och vips, så var alla kläder helt rena...
Underbart!!! Jag knäpp??? Tss...*asgarv*
Oliver är här på väg hem från skolan med mormor som chaufför, varför han ser så lycklig ut är ganska preskriberat, men hon är helt gaaalen när hon kör bil ;)
Och det är inte bara kylan som säger oss att det är höst, hann fota några fåglar med destination Afrika på parkeringen. Efter en skön sommar, väntar nu en lång, mysig höst :)
Nu måste jag kolla Greys en stund till, för att sedan kolla in nya serien på 3:an, Southland eller ska man välja 1:an och min "riddare med skinande rustning" Skarsgårdspojken...Mm Mm Mmm...Tuffa beslut en onsdagskväll...
Kramar...

Inga kommentarer: