måndag 20 juli 2009

Så gött att få vara ledig med familjen!!!

Tja!
Så var det äntligen färdigjobbat nu då :) Så himla skönt!
For ner till stugan efter jobbet igår (50 timmars vecka)och där hade barnen och svärisarna gjort så himla mysigt. Regnade jue rätt mkt när vi kom, men de hade dukat inne, med massa ljus överallt och grillat kyckling och fixat och donat. Väldigt uppskattat!!! :)
Vi satt och surrade en stund , barnen, farmor och farfar spelade kort, jag la mig på soffan och läste en stund och lite senare så dukade M upp ost och kex som vi moffade i oss framför "vad blir det för mat?" Blev en ganska tidig kväll för oss alla, vilket kändes välbehövligt...
Imorse vaknade vi vid 07.30, jag och Saga gick på dass, sen kröp vi ner i en varsin säng igen och tog en varsin bok och låg och läste till 08.30. Vilket lyx vaa???

Vädret var inte det roligaste så vi bestämde oss ganska snart för att ge upp och åka hem, så vi stannade och handlade, jag och barnen bakade en kladdkaka, Saga var ut och plockade jordgubbar i landet som vi rensade. Innan maten hann jag sova middag i soffan 1 timme, så skönt!
Sen bjöd vi över mamma på tacos och kladdkaka. Matilda skulle på kollo men hämtningen var försenad så hon följde också med och åt lite grand. Amanda är jue redan på kollot hon och jobbar...

Sen kom huvudvärken...*suck* som alltid när jag ansträngt mig ett tag och får slappna av igen...Men nu börjar den nog släppa...
Får se vad vädret bjuder på imorgon, har handlat hem bakgrejer om det blir tråk och om fint så far vi åter till stugan och gör ett nytt försök...

Nu har M satt i första Beckfilmen så jag ska väl gosa ner mig under filten och titta jag med!
Ha en fin kväll!
Kramar...

Inga kommentarer: