måndag 1 december 2014

Skrotmåndag!
Imorse när M skjutsade mig och sonen till jobb och plugget, så bestämde sig Audin för att dra sin sista suck,,,det visste vi ju inte då,,,utan suckade mest över lagningspengarna som skulle ut före jul,,,
men så vart inte fallet,,,den vart dömd till skrot och bråd död,,,
Supermegatrist och en himla massa bekymmer på två röda,,,
men jag skriver inte eg. för att beklaga mig utan mest för att tacka fina goa vänner som omgående hörde av sig till oss och erbjöd sig att låna ut sin ena bil ett par dagar framåt!
Tack, Tack, Tack!
Nästintill gråtfärdig av lättnad och tacksamhet att ha så fina människor i vår närhet!
Mer än guld värt och vår vardagslogistik räddades ett gäng dagar framåt :)
Nu ligger vi här och har klurat rätt många timmar på bilfrågan,
Det är ju så att vi måste ha en bil, funkar inte på något annat vis,,,
men pengarna? Köpa ngt litet skrotigt, bara nu ett tag, för att inte stå utan bil i juletider lr gå på banken å kolla av lånelöften *suck* Oavsett, var jag inte sugen på nåt av alternativen just nu,,,
Men jag antar att en inte har något alternativ,,,
Nu ska jag gå och dra täcket över huvudet,,,
Dålig måndag!
Hörs hej...

Inga kommentarer: