lördag 13 december 2014

Natten mot lördag,,,
sängen kallar men droppar in här först :)
Idag var en extra fin dag på jobbet, började med mysigt Luciafirande med tillhörande fika  i klassrummet med eleverna,,,fick en kram av en elev som jag normalt inte brukar få, en annan elev "säkerställde" att jag skulle fortsätta att jobba där efter jul, för annars skulle denne elev minsann gå till rektorn och protestera, låter kanske löjligt, men jag blev så himla glad av dessa två händelser! Det betyder ju att jag numera är accepterad av eleverna och även att de uppskattar min närvaro! Varm i magen :)
Att lärarna i mitt arbetslag är så himla gulliga och omtänksama, de planerar in mig och ser mig som en av dem fastän jag varit där så kort tid, värmer rätt fint det med :)
...............................................
Slutade, hämtade sonen, hämtade ut paket på posten, hem och vände, åkte och hjälpte till med flytten som utlovat, fem fullastade bilomgångar hanns det med innan jag var tvungen att avvika,,,
kom hem och dottern hade både dukat och förberett en massa tills våra gäster skulle komma, hjälpte till, slängde mig i duschen, drog igång glögg och började varva ner,,,
Hade en trevlans kväll med fina vänner, åt gott och drack gott :) De for hemåt, och där och då, vällde tröttheten över mig,,,
...........................................................
Glad och tacksam över ett jobb som jag fullkomligt älskar, men både underbara kollegor och elever, över att kunna få hjälpa fina vänner med en sån enkel sak som att bära lite kartonger och annat flyttbart, att andra vänner kommer och spenderar fredagskvällen med oss, och att en annan fin vän och jag ska gå och se Petter i Gävle i maj och att jag ska iväg till Stockholm för en biodejt i februari (alla hjärtans dag) med tjejkompisen som var här å käkade ikväll :)
Även himla glad att jag är klar med alla julklapparna utom två små saker till två personer,,,kan knappt vänta själv tills jag får se mina egna barns reaktioner när de öppnar sina julklappar!
Nog svamlat!
Kramar...

Inga kommentarer: