söndag 28 december 2014

Gott Nytt År, redan nu...

Har hunnit haft lite festligheter här hemma och har hunnit stanna upp och vila,,,kaboom,,,då kom förkylningen och den onda halsen,,,på hela familjen,,,
Nåväl, jag har hunnit träffa massa fina vänner flera gånger om, tagit kalla långpromenader och eldat i våran lilla bordskamin,,,
räkningarna är betalda och några kronor fick vi kvar, julen till trots ;)
Igår vaknade jag upp omtöcknad ;) av massa konstiga anledningar, dukade upp en god frulle till våra övernattande gäster och oss själva såklart, sen hängde vi i soffan tills att alla kände sig körklara. De tog bilen hem till Gävle och vi tog med kidsen och for ner och käkade pizza och gick vidare in i biomörkret och kollade "Sune i fjällen", Möcket mysigt!
.....................................
Idag har vi haft fina Lars med goa barn på kaffe, varit och handlat mat, bäddat rent och tvättat en massa,,,var även svärfars födelsedag, Grattis! men då hela familjen är rejält förkylda kändes det inte som rätt läge att åka ut och smitta ner dem, födelsedag eller ej,,,Vi får helt enkelt fira honom lite senare :)
En fin jul med massa kärlek och tid till vänner och nära helt enkelt,,,har även haft största lillasyster hemma i Söderhamn och fått gosa lite med henne, nu dröjer det väl sisådär ett halvår lr nåt igen :/
.....................................
Imorgon, är det så dags att fara ner till de vi inte firat jul med, nämligen till storasyster med familj, där vi blir ett gäng dagar, umgås, lite Stockholmsshopping?, nyårsfirande, bastu, mys och skratt :)
Så nu blire kanske dåligt med uppdateringar tills jag kommer hem igen, om inte sonen är snäll nog att låna ut sin julklappsdator (rädd att han vägrar släppa taget om den till mig),,,
Annars, önskar jag Er redan nu,,,
Gott Nytt År alla fina läsare!
 Tack för att Ni kikar in här och läser allt mitt dravel,,,och ja, jag lovar Er att nästa år ska jag lära mig hur jag för över bilder från mobilen till datorn, så Ni även får lite bilder ;)
Det är ett (och det enda) nyårslöfte!
Kramar och Pussar till Er!

Inga kommentarer: