torsdag 18 december 2014

En sån där sött och surt dag!
Blev väckt av "byggare" som fått lite tid över och bestämt sig att de minsann skulle byta våra köksluckor och bänkskivor innan jul iaf,,,
hmm ville ju ha lugn och ro, men fine det blir bra,,,
Men det går ju sällan så fort detde ska göra, för de stötte på lite småbekymmer när de lyfte av de gamla skåpdörrarna,,,så in med målarna istället och inte nåt mer alls gjort för dem idag,,,
Vi däremot fick snällt spendera kvällen med slipdamm överallt, de nya skåpdörrarna mitt i köket och 12 st kökslådor som fick tömmas, städas och placeras överallt i köket, då det blir helt nya lådor,,,
Inte precis vad jag önskade 6 dagar innan jul,,,
Till detta kom en middag på Mc donalds,,, de som känner mig vet att jag avskyr deras mat, men utan kök och nyligen ätit pizza, var snabbmatskedjan ett faktum.
.......................................
Det söta då?
Blir ju jättehärligt att få ett nytt kök innan jul, fräscht! samt att jag hade en jättemysig dag i skolan med eleverna, pysseldag, så jag och en kollega har stått på hemkunskapen och bakat sisådär en 300 chokladmuffins med dem idag, tänt ljus och lyssnat på julmusik med dem.
..........................................
Så nu har jag bara morgondagens jobbdag kvar denna termin, avslutas med fika och julkul, sen åker jag hem till ett förhoppningsvis påbörjat (och avslutat) köksjobb samt att jag går på semester ända tills den 12 jan. 2015 då skolan börjar igen, det är fint, för nu är jag väldans sliten och behöver få landa och tömma huvudet, som fullkomligt har exploderat de sista veckorna :)
Hörs hej!
Kramar...

Inga kommentarer: