onsdag 17 december 2014

En fin dag!
Slutade tidigt, for hem och fixade julklappsinslagningen till man och barn, när de äntligen var borta samtidigt allihopa!
Har ju oftast ngn av dem runt omkring mig hemma, visst, det är väl bara att stänga in sig i valfritt rum, men det var ganska skönt att få lägga fram allting samtidigt och bara köra på i lugn och ro :)
Åkte och hämtade hem familjen, for på e-center, for t Söderala och hälsade på, hem å käkade, sen har det plockats i sedvanlig ordning, tog ett långt bad (ja, jag gillar att bada) och la ngn konstig ansiktsmask,,,
......................................
Gubben fick ett samtal av en partikollega om att komma ut på parkeringen, sagt och gjort, in kommer han efter en stund, med ett paket till sig, ett grattis till O-rådstjänsten, men även ett blompaket till mig, som en liten gest, för allt tålamod och all egentid med barnen och det övriga i livet som jag får ta själv, när gubben är borta!
Oerhört gulligt gjort! Jag vart på riktigt väldigt rörd och varm i hjärtat!
Nu är det inte så synd om mig, jag upplever det inte så iaf, visst är det tjatigt och ibland jobbigt att "ta allting själv" när man ändå har bestämt att leva som sambos, men det är knappast värre än att leva med ngn som jobbar som t ex läkare, brandman eller ngt annat yrke med oförutsägbara arbetstider...
Hur som, väldigt gulligt gjort var det iaf :)
Nu ska jag varva ner och ladda för näst sista dagen med eleverna innan de går på ett välförtjänt jullov. Inga lektioner kvar, utan imorgon bara en rolig dag med massa påhitt/aktiviteter som lärarlaget har fixat.
Ha de!
Kramar...

Inga kommentarer: