tisdag 24 november 2009

Kan vara så att jag är lite smågrinig...

Gomorron!
Jag är lite smått irriterad på vissa instanser idag...(å andra dagar oxå)
Men efter att ha vabbat med sjuk liten Oliver sen i onsdags förra veckan, (han är nu frisk) så har jag nu fått brev från arbetsförmedlingen/min a-kassa att jag är avanmäld som arbetssökande och åter måste åka ner på arb.fm. för att anmäla mig på nytt,
vilket innebär att jag för tredje??? gången denna höst måste ringa till Funemässen där jag är timanställd för att begära ytterligare ett nytt arbetsgivareintyg (kopior funkar inte!) samt att jag även måste ringa MIUN (mittuniversitetet, för de oinsatta) eftersom jag studerade deltid där förra hösten *suck* Känns jue sådärhalvroligtbarasånivet....

Också undrar man varför det tar så lång tid innan utbetalningar blir gjorda och folk sitter å sliter sitt hår och tvingas gå på socialen etc...I mitt tycke, inkompetenta idio.... :( Även om de rättar sig efter högre makter, så kan man fundera varför ingen som jobbar med detta ifrågasätter detta dumma system, eller gör de det å får inget gehör eller har de inte insett hur korkat de jobbar???

Så nu har jag fått häva ur mig lite ;) Känns genast mkt bättre, tom så jag känner mig redo för att ta mig ner på stan för andra gången idag och skriva in mig som arbetssökande som jag har varit de senaste åren....

Bortsett från det, en bra dag!
Kramar...

Inga kommentarer: