måndag 16 november 2009

Jo, så att...eller jag vet inte...

Gokväll på Er...
Ja, men helgens jobbpass är till ända, vilket är ganska skönt..men... det var dock oerhört roligt i helgen även om man emellanåt verkligen sliter... av sig ;)

Imorse skapade jag tydligen ngn liten konflikt m sambogubben, jag vägrade nämligen kliva upp imorse för att hjälpa till att få iväg barnen till skolan! Näe, nope, no way att jag efter 6 tidiga morgnar (inkluderat 06.00 en söndagmorgon) lämnar min varma, sköna, trevliga och just då smått fantastiska säng för att hjälpa till?! Kan han väl fixa själv?!

- Men jag måste duscha!
-Men gör det då, ge Saga frukost, kom ihåg frukt t skolan och stäng NU min sovrumsdörr, jag tänker sova...
Fick ett litet hrmpf (tror jag) men då var jag redan långt gången in i drömmarnas värld ;)

Så jag sov ända fram till kl 10.00, så himla underbart! Klev upp, tog mig ett bad, liten datorstund och sen en promme till ngt ställe för att göra ngt. Helt underbart promenadväder även fast regnet öste ner...
Vart jag gick och vad jag gjorde kan/vill jag inte berätta just nu, men inom sinom tid kommer jag nog meddela er också vad jag pysslat med ;)

Har länge tänkt skriva upp barnens kommentarer som ibland är oerhört skojiga i ngn bok, men blir liksom aldrig av, så istället bjuder jag på några ord i min blogg då och då, för att jag ska komma ihåg dem litet längre tag iaf...Bättre än inget kanske?

Oliver sitter å leker, stannar upp i leken
-Mamma, farmor är en riktig snåljåp! Hon har 22 toarullar men vägrar att dela med sig en endaste en! Så typiskt tjejer!
???
Innan jag då förstod att han pratade om tomma rullar som han kan pyssla med hemma....

Nu, lite grejs här hemma innan sängen kallar, jag förstår inte själv hur skön min gamla utslitna säng har blivit (ja, den är många år gammal!, menade inget annat även om det uppenbarligen också inträffat) Men de sista dagarna har den inte alls kännts som en tältsäng utan som värsta hästens eller Lux eller vad de nu heter...

Så nu önskar jag er en God natts sömn!
Kramar...

Inga kommentarer: