torsdag 6 maj 2010

Tidig morgon, sen kväll å ganska bra däremellan :)

Well....
det var väl ingen direkt drömmorgon när min minsta trollunge kom upptassande vid 05-tiden någonting, m täcke å kudde i högsta hugg *suck*
Det var en aning tidigare än vad jag numera är van vid och inte alls så himla populärt hos trötta mig ;)
.............................
Efter middagsmaten fick min morgonpigga son såga ner en del av syrenträdet som brutits sönder under vinterns stora tabberas...
Lägg märke till förståndiga sonens klädsel och pappans tro att det är sommar ;)
Trött sen den tidiga morgonen samt att jag hade bokat tvättstugan 07.00 ???
och väldigt massa pappersifyllanden "hela" dan...
Ni vet, årsanmälan för barnomsorg, medlemsuppgifter t facket, sommarledighet för fritidsplanering och kanske möjligtvis en ansökan om att studera vidare till hösten ;)
.................
Hur som, poängen, jag var trött och genomfrusen sen utestunden på baksidan *hurven*
då kommer min mormor å knackar på, och vet ni...
Hon kom med en helt underbar jordgubbstårta som hon bakat :)
Ja, inte till oss enkom, men nog fick vi lite vi med ;)

Ni ser väl själva...? Mmmm, gudagod var den...
Min tårta struntade helt sonika att stå på fatet (inget bröllop här inte!)
men ser Ni,,, att den tog formen av ett hjärta istället? ;)
Undrar om en tårta bakad med kärlek vill säga mig något???
*host* *dravel* ;)
Och självklart ska en god tårta avnjutas med de finaste jag har, mys i soffan och tända ljus!
Sov gott, det ska jag snart göra, ska bara "nalla" lite resttårta i kylskåpet....
Kramar...

Inga kommentarer: