lördag 8 maj 2010

Min lördag i uppradat format...

Min lördag...
Vaknar (blir väckt) alldeles för tidigt, min sovmorgon till trots :/
M tar med kidsen för att hjälpa sin far m "vårstädning" i stora trädgården i Söderala...
Jag vaknar, dricker kaffe, lägger ansiktsmask å färgar håret...
Tar en lång skön dusch!
Härligt!
.............................
Åker ut t de övriga, där vi alla blir bjuden på trevlig lunch av svärfars granne :)
............................
Tar m kidsen och åker in t djurens dag på granngården...mysigt...
Träffar lite folk vi känner och gosar m 27 dagar gamla kaninungar, blir slickad av sträva kalvtungor och får äran att döpa en lammunge t Moa ;)
............................
Far vidare mot E-center, handlar och far ut t Söderala igen...
Stannar en stund...
In mot stan igen, lämnar kidsen hos Gudmors mamma där hon befinner sig, och jag far hem och börjar m pizzadegen och kladdkakan :)
Gudmor och barn ramlar in efter en stund...
Gubben ramlar in efter en senare stund...
...........................
MAT!!!
..........................
Slakt i soffan, till film som gudmodern och barnen har varit och hyrt...
Lite "skrotsnack" innan hon far hem...(alldeles nyss)
Fortsätter soffläget resten av kvällen... :)
Puh...det var min lördag det!
Kramar...

Inga kommentarer: