fredag 7 maj 2010

Är jag en toppenbraig morsa nu? ;)

Sommarvikariat för mig och valår...
ställer "till det" för mig...
Oerhört tacksam och glad att jag får återkomma som sommarvikarie, måste ändå betyda att jag gjort ngt rätt, dessutom tycker jag att det blir roligare å roligare ju mer jag kommer in mig :)
Ska även vara på vackra Funemässen ett par veckor i sommar :)
Med tanke på hur mkt arbetslöshet som finns omkring mig och även jag själv lite då och då så blir man väldigt ödmjuk och lycklig när de ringer efter lilla mig!!!
..........................
Men att leva m en politiker är sällan kul :/ Själv är jag väldigt ointresserad och förstår ofta inte alls hur man kan "välja bort" familjen för att sitta på ett möte m en hel del dravel (säkert ngt viktigt också)
Och valåren är hemska på alla sätt och vis, tredje gången jag är med om detta och jag vet precis hur det är/blir...
Men gubben är lycklig och genomför sin dröm å det är la bra :)
.........................
Summan av kardemumman, blir i år , yttepyttelite gemensam semestertid för oss tillsammans,,,
så jag har nog bestämt mig för att i augusti när det är färdigjobbat för mig och M är mitt i slutspurten av valet,,,
tänker jag helt sonika boka en resa för mig och barnen till ngn härlig medelhavsort! :)
............................
Japp, bara jag och barnen?!
Galen, jag vet inte? Kommer jag bli galen? det vet jag inte heller ;)
Men förstår ni vad gött att ha så stora barn så jag kan tänka tanken och tom kanske genomföra den? :)
...........................
Sitta på balkongen å blicka ut över medelhavet å sippa på ett glas rött när barnen somnat? Kanske ta en badbåt ngn dag?
Ligga på en härlig blåmadrassklädd solsäng m en bra bok,,,
(förmodligen en som man kan hoppa in å ut i lite kors å tvärs, måste jue kolla kidsen) medans barnen plaskar, hoppar å dyker i vattnet,
kanske de droppar lite isglass på mammans solvarma ben, men det gör inget, mamman bara doppar av sig glasskladdet i poolen.......
Hahaha ja ni hör i planeringsstadiet verkar jue detta vara den ultimata drömsemestern ;)
...........................
Så nu ska jag faktiskt gå in på ngn av alla de turkosblå hemsidorna och se om ngt lockar lite mer än allt det andra...
I mina öron låter det himmelshärligt, men realisten i mig kanske vaknar när resan väl har börjat???
Ha en fin kväll!
Kramar

Inga kommentarer: