lördag 22 maj 2010

Det kommer en söndag att bara vara på...eller???

Oj oj oj...
vart tog den här veckan vägen???
Jag har hunnit levt som en "singelmamma" några dagar, när M var i Norge m jobbet...
Jag har hunnit må dåligt, sjukskrivit mig, jobbat,
varit på Sagas dansavslutning m Oliver och mamma,
fixat "skolmatsäckar" hit å dit,
jag har varit på "öppet hus" i Sagas skola och suttit med på lektioner,
lämnat in kolloansökningar,
promenixat m C,
skurat hela lägenheten, och ja jag menar HELA lägenheten tom skurat trappräcken och golvmoppat trappväggen *L*,
storhandlat mat å handlat present t Saga som snart fyller år,
varit i Sandviken hos vår fina,
handlat avslutningskläder i Valbo m Saga,
kollat på timotej-tjejerna (ni vet...-kom,kom,kom innan som-som-som....) med kidsen som verkligen, VERKLIGEN måsta se dem,,,jag blev sedan utnämnd som världens bästa mamma! Det ni! ;)
grillat m mamsen och systrar,
rensat rabatter både på bak och framsida och ............etc...............
Goodly gosh!!!! Vilken vecka!!!
Så himla effektiv och duktig känner jag mig...vissa saker är jue "måsten" men ändå....
.................................
Och vet Ni, Nu har jag/vi som så många andra Söderhamnare äntligen fått kuvertet från matstafetten :) Iiihhhhh!!! Som ett barn på julafton, om inte värre, haha....
Fick kanske inte den rätt som jag helst av allt ville ha :/ men den rätt vi fick äran att servera har iaf börjat tagit nglunda form i huvudet....
Ehh, eller jag tror jag har ett par 6-7 alternativ som ska sållas ut till typ...1???
Ska bli så himla superkul, vilka av Er läsare är med i Matstafetten i år?
Vad skulle Ni föredra? (oavsett om Ni ska vara med eller inte)
Fisk/skaldjur eller soppa eller nåt annat t förrätt?
Fisk eller kött t varmrätt?
Sockersött som pannacotta, syrligt som en citroncheesecake eller chokladigt som en kladdkaka till dessert?
....................................
Nu film, liggläge i soffan och bara njuta av livet...Inga måsten ikväll :)
Kramar...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag viftar! Jag ska vara med! Vilken nyhet va? ;) Jag föredrar allt. Fast bra tillagad fisk är alltid roligt, eftersom man (läs: jag) alltid beställer kött när jag äter ute. Till efterrätt gillar jag sötslisk. :) Så nu vet du det. Jag är så nyfiken!

Anonym sa...

Haha gu´vad klok jag blev att ditt svar om matval *L*
Dock tacksam som tusan att ngn är snäll nog att ge mig lite råd ;)
åh jag är så himla nyfiken på vilka/vem som kommer och vart vi ska...hihihi....
Men då lutar det åt att det blir ............ till -rätten då :)
Bra va?!
Själv då? Har Ni redan bestämt Er?

Unknown sa...

Jamen vad bra att jag kan vara till hjälp! ;) ...... till -rätt låter ju alldeles superbt! ;)
Vi har bestämt oss och allt är så gott som klart. Skönt! :) Jag är så nervös så jag nästan kissar på mig! :D