måndag 17 december 2012

Nu Ni, nu får ni veta,,,


Legat å slöläst bloggar alldeles för länge,,,fastnade för ett "inlägg" som jag tjuvade,,,med alldeles egna svar förstås! Vill Ni läsa hennes svar  som jag lånade av? gå då in här :) Hoppas att det var ok?
1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Japp, jag fick äran att jobba på Albertina (fiskerestaurang), det var ngt nytt för mig. Jag gav mig även in i ett stort projekt som kommer bli galet roligt.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Njaa,,,jag ger aldrig några nyårslöften, för jag tror bara att jag kommer bryta dem senast dagen efter.
3. Fick någon du känner barn?
Ja gud ja, barnen fick nyss en ny ursöt killkusin, jobbarkompisar som fick barn å några andra fina vänner levererade små knytten.
4. Dog någon som stod dig nära?
Näe å det tackar jag för,,,peppar peppar så kommer det inte hända innan 2012 är slut heller.
5. Vilka länder besökte du?
I maj var vi på Rhodos, Grekland, med finaste familjen, I augusti åkte jag t Alanya, Turkiet med finaste vännen.
6. Är det något du saknade 2012 som du vill ha 2013?
Ja, lite mer pengar skulle inte vara fel.
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Skulle nog vilja säga hela sommaren 2012! Utlandsresor, fina nya vänner, galna festnätter, P&L, bröllop,   jobberbjudande,,,Kan inte välja bara ett datum, men det finns en bastukväll som jag minns lite mera än andra, men datum,,johejdu!
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Då mina barn alltid är det bästa som hänt mig, så måste jag återigen vara tråkig och svara att det är jobbrelaterat!
9. Vilket var ditt största misstag?
Att jag inte såg möjligheten i tid.
10. Vilket var ditt bästa inköp?
Oh, måste nog svara att mina högklackade stövletter står högt i kurs där, jo, dem får d nog bli.
11. Vad spenderade du mest pengar på?
UtlandsResorna!!! Och på att laga bilen *suck*
12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Ett jobberbjudande som nästan var för bra för att vara sant, å en komplimang som jag inte uppfattade meningen i förrän långt senare, men den värmer som tusan! Men det är lätt att göra mig glad, en kram, ett fint ord, ett dukat bord å mat på spisen när man kommer hem, en riktigt bra konsert...
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nja, jo förkyld, feber lite sånt, Vardagssjukdomar liksom, dock inget av allvarligare karaktär lr hmm skulderbladsinflammation hade jag jue i våras,,,det kändes dock så långt bort nu,,,
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Loreen, Linnea Henriksson å Veronika Maggio, Krunegårds "jag är en vampyr", åsså en massa..."huvudvärksmusik" som nöttes i köket hela sommaren,*dunk dans dunk dans* Låtar som höll på var å en i 45 min.! ;) Sen kan jag ju rabbla hela listan från P&L! Nu på hösten har det varit en himla massa One Direction från nedervåningen, så de har väl oxå präntats in rätt fint...(vare sig jag vill lr inte)
15. Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?
Jag antar att frågan menar 2012? Jag hade definitivt fler toppar än tidigare men när jag mådde sämre, då har jag även mått sämre än tidigare...
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Motionen kunde ju gärna varat ett x-antal timmar mera. Men så är det alltid, tycker dock jag varit hyfsat duktig på simfronten å halvduktig på löpningen,,,(i mina mått mätt)
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Kanske lite mindre datatid, men det är jue så spännande att läsa nyheter, fejsbookskvaller, bloggar, spotifya å allt d där...Sinnesgalet!
18. Hur var din julafton?
Julafton väntar jag med spänning på, då vi för första gången på många år ska fira den i Sthlm hos syster! Nu i deras nyinköpta hus som jag heller ej har sett än. Med storfamilj, bastu å TomTitsbesök dagen före dopparedagen.
19. Blev du kär?
Jag var kär innan, jag blev kär igen, sådär konstigt,,,Både "trygghetskär å smått nyförälskad"
20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Kollar så lite på tv:n jag, men Revenge på 3:an missar jag gärna inte...Haha å gammelnuckan i mig omissar gärna väderleksrapporten på 22-nyheterna ;)
21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Hata är ett sånt starkt ord, om sånt tycker jag inte! men näe snarare att jag tycker lite mer om vissa som jag tyckte mindre bra om förut. Precis tvärtom mao.
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Eldvittnet av Kepler! Den enda boken jag har läst ut detta år oxå för den delen. Men den var riktigt bra!
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Måste jue ändå vara Mumford& Sons!
24. Önskade du dig något som du fick?
Ja! Får återkomma i ett inlägg å berätta mer om det...
25. Önskade du dig något som du inte fick?
Ja, att få fortsätta jobba på Rådhuskonditoriet och/eller att Albertinasäsongen skulle varat året om,,,även mer pengar, en bil som fungerade klockrent, oxå ngt som inte lämpar sig för textning här, rätt barnförbjudet om en säger så ;) ...samt massa materiella saker då...
26. Vilken var årets bästa film?
Bästa å bästa, Twilightfilmerna var ju trevliga att titta på ;) Inte kommer jag ihåg filmers namn heller...Kan bero på att jag aldrig orkar se klar dem å kör igång datorn istället.
27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag blev gratulerad, åt tårta å hade det väl ganska bra?! Var ju ändå i februari å mitt minne når inte så långt just nu.
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Oj, förutom familjen? Släkten? De gamla vännerna? Jo, men då var det nog arbetskompisarna på mina olika anställningar,,,tycker om alla dessa fina, även om några få etsades fast i mitt hjärta lite mer :)
29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Beroende på humör, men inte massa lull-lull å volanger å sånt, lite indie-rock-romantisk-bohemian chic. Svarta jeans, tuffa stövletter å sliten tee, likväl som långkjol å linne lr som nu ikväll, baggyjeans, raggsockor å myströja ;) Rätt varierande vill säga.
30. Vad fick dig att må bra?
Mina barns ovillkorlösa kärlek, självkänslan av att få två fina jobberbjudanden, utlandsresorna och alla härliga fina jag fått arbeta med, festkvällarna m Albertinafolket, att få vara med mina finaste vänner, bra musik hemma i ensamheten, å just nu ett skapande å en kreativitet som går på högvarv. Inte att förglömma simpassen som får mig att må tokbra!
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Oj, sugen nja, Robert Pattinsson (twilight-Edward) är jue inte ful direkt,,men jag tror jag passerat den åldern då man går och är sugen på en kändis. De är ju bara vanliga människor de med, om än med lite mer PT, glamour å pengar...
32. Vem saknade du?
Jag saknar ofta min storasyster som bor i Sthlm,,, min fina vän som bor i Gävle,,, från sommaren å framåt saknade jag dem som jag jobbade med på Rådhus å Fune, på hösten å nu, saknar jag dem jag jobbade med i somras,,,syster å vännen i Gävle saknar jag alltid när jag inte har dem nära.
33. Vilken var din bästa månad?
Hmm, juni lr augusti? Kan inte välja så jag säger båda!
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Det finns det alltid, men jag väljer att inte älta, utan att se framåt istället...
35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag kommer att få en riktig anställning, inte bara på timmar. Det är stort! Jag kommer även få en tonåring i hemmet å resten, tjaa, det återstår att se ;)

Inga kommentarer: