söndag 16 december 2012

Jo men,,,

Idag har vi minsann klätt granen,,,alldeles för tidigt, men ett fullspäckat schema m jobb å roligheter väntar hela veckan å sen far vi t Stockholm å firar jul m syster å familj, å tanken är att vi åker ner på lördagmorgon,,,
Så, lite olika åsikter senare här, fixade JAG granen och belysning, kidsen stoppade i kulor å glitter å JAG satte dit spiran,,,Kan själv! Så kunde gubben gott vara ute å skotta i sin vrånghet istället ;)
Han är möcket traditionell å anser att granen klär man kvällen innan julafton...
 Jag har städat å städat och bakat,,,
en saffranskrans m mandelmassa å pistagefyllning,,,

 Lussekatter gjorde dottern,,,
 Nötrutor är ju gott,,,
 oxå två sorters biscotti, en med pistage och en sort m choklad,,,
Ja, jag vet, jag har snöat in med LYCKA av pistageessens å finge jag skulle jag förmodligen ha det i maten med.,,,
Åsså en bild på Lussefirandet härommorgonen på sonens skola,
Lika mysigt som alltid, efteråt fick vi gå in å värma oss m glögg/kaffe, pepparkakor å skumtomtar :)
Nu ramlar dottern in här efter en em med simavslutning på Hällåsen, sonen är nybadad med Ipaden i knäet, sambogubben är hos min mormor å skottar ut henne å jag drösa ner i söffa jag för första gången idag :)
Snart väntar hårfärgning å ett bad för fröken,,,men det blir när kidsen somnat det,,,
Ha en finan afton alla Ni härliga!
Kramar...

Inga kommentarer: