söndag 12 februari 2012

Fågelkvitter ute idag ;)

Vissa dagar den senaste tiden har varit kalla, såna dagar har sonen snabbt krupit igenom snötunneln på väg t bilen,,,Just denna dag när kortet togs, Kall!
Samma dag, fastän kvällen, kröp kylan ner ännu mer :/
Idag har d dock varit jättehärligt väder,,,men kidsen pysslar lite inne på fm,,,
Sen gick även vi ut, Oliver hittade fina kompisen som oxå hängde m t pulkabacken,,,
Bilderna som följer ser helt exemplariska ut, hahaha,,,
Bilderna ljuger, kan jag säga!
Dottern sur å vrång, svettig å slut av att springa uppför backen, killarna körde in i småträd, dock var killarna jublande glad hela tiden,,,och de där små stunderna däremellan,,,ja då,
Var det galet skönt att vara ute en stund :)
Japp, d är jag i pulkan, barnasinnet har ännu icke svikit mig ;) Å det hoppas jag att det aldrig gör!


Lunchen bestod av "fattiga riddare" Ngt som barnen älskar, nja säger jag,,,
Men igår däremot fick jag mat så jag blev nöjd, lr fick å fick, jag fick laga den själv förstås,,,?!
Helstekt fläskfilé tillagad på specialvis i plastfolie och en rödvinsmarinad, risotto, m smörstekt sparris, kantareller, champinjoner och strimlad soltorkad tomat, chilikryddat parmesanchips,,,
Avnjöts m ett glas rött :)

Idag blir maten desto enklare, falukorv av ngt slag, men först måste jag ta igen mig i soffan efter en dag fylld m mindre syskonkärlek, (en mkt trött mamma nu! ) krångel m bilen (tack snälla svärfar för lån av Er bil! ), krångel m dotterns mobil, gubben i huset på möte ett par timmar och tjaa, inte alls den lugna softa söndagen jag hade önskat ;)

Men då tar vi å avslutar em och kvällen bra, Ja så säger vi!
Bara vila lite till först,,,
Kramar...

Inga kommentarer: