tisdag 28 februari 2012

Att vara timanställd...

Gokväller,,,
Trött å småhängig, undrar om viruset som verkar ha slagit ut halva Söderhamn?! försöker hälsa på hos mig med,,,

Sen kan man ju förstås bli himla trött på detta oxå :/


Detta är en hop av papper som behövde kompletteras till kära A-kassan, efter första inskickade omgången *suck*
Efter denna inskickade omgång, har jag även fått komplettera ännu en gång, även med ett förklarande brev som de bad om...
Att vara arbetslös är ett rent helvete, både själsligt och ekonomiskt,,,
Att vara timanställd,,,*dubbelsuck*
Jag älskar, verkligen älskar alla mina 3! arbetsplatser,,,
Men just nu känns det som piece of kaka att bara vara arbetslös!
   Jobbpapper från 3 ställen, få ihop alla timmar till rätt antal etc., be alla chefer om arbetsg.intyg (endast original godtas)  blablabla....
Samtidigt,,, bör jag vara aktiv och benägen till att söka heltidsjobb och redovisa sökta jobb (tack gode för en bra handläggare som faktiskt förstår) samtidigt som jag arbetar, fylla i alla a-kassans begärda papper på löpande band, om å om igen,,,
Måndag hela veckan liksom...
...............................

Sen den 19 januari har jag väntat på ett beslut om mitt ärende, när beslutet är fattat kan jag äntligen räkna ner tiden med ett par veckor innan jag erhåller min första A-kasseutbetalning,,,Great, för i februari och mars får jag verkligen inte en enda räkning som ska in :(
...............................
Detta är vad jag kallar helt fantastiskt supergalet!
Sen undrar folket med jobben å tryggheten, å endaste en /1 utbetalningsavi i månaden,,,
 hur man kan vara så trött å slut som arbetslös/timanställd som inte gör nåt om dagarna...
Hahahahaha.....

Näe, om detta tycker jag inte alls!
Kramar...

Inga kommentarer: