onsdag 24 augusti 2011

En aning låg energinivå......

Hej på er...

Känner eg. inte för att blogga samtidigt som jag vill häva ur mig allt!!!

Men utan att bli alltför personlig...Kan bli en svåran balansgång?!

Jag älskar mitt jobb, men...
Det är så många som inte förstår att jag inte har ett "vanligt" 7-16 jobb, jag jobbar när alla andra har ledigt,,,alltså mkt kvällar å helger, det är ju så det funkar...När gästerna har tid att komma liksom,,,inga gäster - Gå hem med oss...
Innebär att allt på sidan av jobbet blir av naturliga orsaker åsidosatt...
Jag kan leva med det, men d är många i min närhet som inte verkar förstå...
Det gör mig lite ledsen...

Att få pengarna att räcka till allt man vill, å inser att det kommer inte funka, gör mig ledsen...

Att märka att barnen inser att de har en bra, men superslut mamma å hon är tråkig nu, gör mig mkt mkt ledsen...men barn är barn å det är jag evigt tacksam för...

Men sambons möten, barnens träningar, mina jobbkvällar (som förvisso är lätträknade nu), hinna stryka, tvätta, skolutflykt,matsäck, fylla i alla andra papper, bilbesiktning, slagfält på nedervåningen, halvdöda blommor, räkningar, Mat?! Gaah, ska vi ha middag idag oxå???

Fester jag är bjuden på, resor som planeras å ska göras, ett par vänner som tycker att nu är det nog dags att ses...presenter som ska handlas,,,

F-n jag hinner inte ens prata om vardagliga saker här hemma m sambon,,,

Och näe, i vanliga fall gillar jag allt detta, Gillar mkt!
Men nu, usch gruvar mig redan för att behöva ställa klockan, gå upp m mina finaste, få iväg dem t skolan...
Bara det känns som ett stort projekt nu,,,

så till veckan när jag avslutat min supersommar på Stenö, så ska jag vara så oanträffbar som möjligt, promenader, simhallsbesök, kanske baka bullar om jag får ork...

Sen så kommer jag igen,,, men just nu är jag så trött på alla vill å måsten!

Kramar...

Inga kommentarer: