måndag 25 oktober 2010

I´m back...eller nåt ;)

Hej hej...

Måndag...hmm har nästan blivit min värstadagiveckan, då jag verkligen inte har en aning om utgången av veckan innan den är klar, vilket gör att jag får en stor klump i magen...
Ska denna vecka lösa allting eller kommer det en till måndag med ovisshet och oro?

Jag känner mig iaf lite "landad" även om smällarna som kom fick en att krascha totalt :/ Ngn gång reser man sig igen och nu börjar jag känna mig lite! redo för att återigen orka kunna vara social och ta tag i det som behövs...Kan väl inte säga att det går snabbt uppåt att resa sig, vissa dagar går det flera timmar utan en tanke på allt jobbigt och vissa dagar bara maler det om och om igen...

Så idag bloggar jag :) Tycker sannerligen inte att det är roligt att blogga när man mår som värst och bara har en massa negativa tankar och ord att säga, bättre då att vara tyst och avvakta tills det vänder, åtminstone lite.

När jag är redo så kanske jag berättar för Er, men inte idag...

Helgen har iaf varit så där himmelsfin som man bara kunde önska sig :) och verkligen behövdes...

Fredag, Saga skoldisco å vi andra myste t Harry Potter nr 3, täcken, godis å läsk nerbäddade i soffan.
Lördag, jag och kidsen tog en promenix m svärfars hunden medans M bytte till vinterdäck, for t E-center där vår fina farmor/ svärmor var för att göra sig snygg i håret hos duktiga Anna :)
Hem, myste, plockade fram vintermössor etc. bakade en italiensk chokladtårta, lagade lite god mat åsså åter igen, Harry Potter nr 4 m familjen och en kompis till dottern...

Mycket film har det blivit senaste tiden, lagom jobbigt, ansträngande liksom ;)

Söndag, fixade risgrynsgröt, sen for vi upp t hockeyhallen då Oliver börjat på "skridskoskola", efter hans pass fick vi övriga i familjen +kompis till Saga bege oss ut på isen vi med *fniss*,
åter hemåt, där jag bakade foccacia och helstekte en hemmarinerad fläskkarré i gryta på lågtemp. i ugnen i 3!!! timmar...Åhh, gissa om det blev gott :)
Ni vet, så där när man kan ta en gaffel och bara dra isär köttbiten och så lossnar det omg. Gillades väldans av alla här hemma :) Till det, rostade rotsaker, sås på skyn från köttet samt en kall senapscréme...
Under tiden vi donade här hemma, for M och hans ena bror och tog hem den ena båten från stugan, väldans skönt...

Så ni ser, mkt baka har det blivit dessa veckor (mazariner, punchrutor, snickerskaka, äppelkaka etc) och det är vad jag har orkat och det är bra terapi, för barnens skull måste jue ändå livet ha en slags vardag och då har bakning varit ett bra alternativ när jag inte orkat "ta mig ut" på en massa olika aktiviteter av stora mått...

En stor kram oxå till den finaste Maria och finaste syster som blivit lite undanskuffad av mig, nu när jag inte orkat. Rädd för att prata om allt då jag tror att jag aldrig skulle sluta prata, älta, gråta etc.. och jag orkar inte prata om allt just nu. Men jag älskar Er och är så himmelsglad för att Ni försöker å försöker utan ngn framgång till ngt större gensvar. Ni är guld värda, men det vet ni redan, Tack för att Ni finns :)

Nu ska jag invänta finaste Sagisen, se hur hon mår i sin förkylning och se om det blir ngn simträning för henne ikväll...
Ha en finan dag!
Kram...

Inga kommentarer: