torsdag 20 augusti 2009

Peppning tack!

Hej!
Ja, så då har man lämnat de "små" då :/ Kluven känsla det där...oerhört skönt att få "vardag" igen, men det har varit så himla gött att få rå om dem nästan hela sommaren...

Hur som...det gick bra att lämna, men tyvärr (jag måste säga så) så är det inte särskilt många svenska barn i Olivers nya klass, typ att man kan räkna dem på en hand...M tyckte jag var fyrkantig!!! i mitt tyckande och ja det kanske jag är...men jag vet sen Sagas skolgång hur mkt extra resurser som behövs och inte finns, jag vet hur det blir med punkligheten samt rörigheten...
Tycker att det är jättebra att de svenska barnen får lära sig mer om andra kulturer och se att allt inte behöver vara svart eller vitt, men endast 5 "svenska" barn i en svensk skolklass känns mig lite övermäktigt...
Ska inte måla f-n här å där redan, kanske blir super...men magkänslan säger annat och den brukar vara tillförlitlig...
Snälla ge mig goda råd eller ngt upplyftande för helst av allt vill jag bara hämta hem honom och leka skyddad verkstad...

Nu ska jag sluta älta för en stund och fixa lite här hemma innan jag faktiskt får hämta hem dem...
Ha en fin dag!
Kramar...

Inga kommentarer: