måndag 3 augusti 2009

Dags för lite nya bilder från nyligen... :)

Hej!
Idag har jag och barnen haft en superduperskön dag!
Blev hämtad av Maria vid 10-tiden imorse och for ut till hennes/pappas stuga (hon har en egen söt en på tomten)
Vi, hrmm *host* de andra har badat och vi har solat, Maria lekte mästergrillare och fixade lunch, tydligen riktigt duktig för Oliver satt i sig 4 !!! korvar med bröd.
Efter det visade hon sig händig, hahaha.... på båtkörning också, så vi for till kringlan och badade. Eller som sagt, inte alla då,(fattar inte hur fessig jag blivit, måste vara åldersrelaterat det där??? ) men mysigt, hur som helst....Vid halvfem hade M dykt upp för att hämta hem oss och Oliver somnade till i bilen han ;) fullt ös ......
Nu väntar duschen på mig, japp väldigt välbehövlig, men jag lägger in lite bilder sen helgens lilla fest samt lite bilder från dagens mys...
Systeryster och gubben hennes i väntan på middagen...
Micke, som var vänlig nog att hålla med kvällens förfestlokal. Mkt trevligt!
Jäpp, ngn som gärna vill vara med på bild???
Ingrid, var himla skoj att träffa henne, för det är långt mellan gångerna..
Mattias "Pedro"
Mr M, himself...lite smått salongsberusad va?
Öhhh...
Öhhhhhhhh....
Sen natt inne på Muskan, som inte alls var så skoj, förutom det dansanta *harkel å host*, trevliga, fina, supercharmanta sällskapet som huserade vid "mitt" bord ;)
Kvällen vart sen och morgonen tidig, vi hade jue mamma som barnvakt här och hon gick hem strax före 03.00 när vi kom inramlandes och hade fyllepratat av oss, haha stackars dig mamma, du står ut med mkt du...
Hur som helst, så duschade jag för att vakna till liv för att sedan besökas av Maria...Vi for och handlade och lite annat, sen släppte hon av mig igen.
När jag kommer hem, ska jag böja mig ner för att ta upp en stor dammtuss på golvet i hobbyrummet ( Ja,ja, jag orkade inte ens befatta mig med tanken om att dammsugaren befann sig i samma rum ) när jag upptäcker denna krabat, på mitt golv!!! Hjärtat som fortfarande inte återhämtat sig efter de nattliga äventyren, fick kramp igen...

Men M och Oliver lugnade mig, fångade den och ojsan vilken söt liten lövgroda det var!!! HA, kan de tycka bäst de vill, äckliga kryp ut ur MITT HUS!!!
Åter ute i friheten.
För att åter byta ämne....
Alltså inte ens om barnen knäpper kort på mig ser jag glad ut, ser ut som om jag tänker mörda ngn.... *suck*
Marias Norrfjärd, ser ni vad solen skiner?!!
Vi bara älskar dig underbaraste Gudmor!
Här ser allt så smidigt ut, haha annat var det när vi skulle hem och jag ska skjuta ut båten då vi var lite osäkra på backen på båten och självklart vill man jue ställa upp å dra sitt strå till stacken, haha men, Vips, vart tog jag vägen? och vart tar båten vägen? In i vassdungen...*skratt* Kan jue säga att de som var kvar på stranden höll på att garva ihjäl sig. :) Men det får man la bjuda på...Vi fick jue ganska kul vi med ;)


Som M sa när han hämtade oss. TACK för att du tog hand om oss idag, gums! Skönt att ngn roade barnen tills de storknade...( och mig med )



Oj! Nu ska det visst fixas med cyklar på baksidan, the shower will be waiting ett tag till, tydligen...?
Ha det bäst!
Kramar...

2 kommentarer:

Ms kusin Maria sa...

Haha! Jag glömmer aldrig att M hade en groda som hette August Strindberg när han var liten! :D
Kram!

Anonym sa...

Namnge grodor!!! Vilka idéer? Haha jodå takterna sitter fortfarande i, men den här gången fick han inte ens chansen att namnge "odjuret" innan Oliver tvingades släppa tillbaka den i friheten av mig...kram