fredag 14 augusti 2009

Är ganska nöjd med livet ändå...

Halloj!
Alltså när jag bestämt mig för ngt så går det alltid fel... *funderar varför* I onsdags t ex var jag å Sagisen hemma själv, Oliver håller ju på att skolas in så han skulle få vara där en dag utan storasyster att förlita sig på...Ok, jag och Saga cyklade ner på stan, hemåt fullastad med kassar på cykeln och badong! vid Norrull tog cykeln tvärstutt...hela skärmen ramlade ner på bakhjulet, jag kom inte en meter framåt. Ringa efter M som fick plocka upp mig och Saga trampade hemåt själv. Tur man har en duktig tjej!!!

Igår en promme ut på E-center för inhandling av present t Elias och lite mat, när jag kommit förbi donken...världens största skavsår på foten *suck*

Imorse åt vi frulle hemma i lugn å ro, jag och barnen, cyklade iväg ( japp, herrn i huset hade nu fixat min cykel) mot skolan och kom halvvägs...då Sagas cykelkedja hoppar av...
Ni förstår själva vaa??? Inga världsliga saker, men ganska stora irritationsmoment...

Hur som haver så gick vi med cyklarna då, lämnade kidsen på Fritids och själv tog jag en promme Forsbacka runt, hämtade upp cykeln som jag parkerat vid Tempo och cyklade hem...
Och nu sitter jag här och ska strax ta en dusch, för återigen en cykeltur ner till stan, lite fredagshandling och present t min mormor som vi ska gratulera på em.
Saga ska ha en kompis med hem idag så det blir skönt det! Hon är en rastlös själ precis som mamma hon ;)

Saga tog fram sin garnkasse å skulle pyssla lite på den "lediga" dagen :)
Och igår då! Vackra fina Elias fyllde 1 år!!! Grattis sötnos!
Alltså jag bara smälter av denna vackra gounge!


Pappa Lars
Haha första gången Elias för smaka på ngt som är sött! Blåbärstårta *njuter* jäklarns vad sur han blev när tårtan tog slut ;)
2 av "mina" vackraste!
Osså den 3:e då :)
Födelsedagsbarnet!
Helgen annars blir nog himla trevlig, idag är den som den är, men imorgon efter frukost åker vi ner till Marmen för att ha en härlig dag och kräftskiva på kvällen :) Min största lillasyster skulle ta moppen och komma ner hon med *trevligt* Så jag hoppas på finväder!
Annars, ja, jo...Jo förresten nu har jag/vi börjat räknat ner inför vår Mallisresa BARA 11 DAGAR KVAR!!! Wiiie!!!! Ska bli så himla skönt, härligt, trevligt, underbart...........
Bara de slutar upp med att bomba så blir det nog toppenbra det!
Ha nu en fin helg för det tänker jag försöka ha!
Kramar i massor....

Inga kommentarer: