torsdag 4 juni 2009

Lååång uppdatering om allt å ingenting...

Hej igen!
Nu var det ett tag sen jag var in till Er, men jag har inte orkat...
Ngt tråkigt, otäckt, förvirrande har drabbat vår familj och jag varken orkar, vill eller får skriva om det, därav min frånvaro här ett tag... vi är fortfarande mitt uppe i det hela vilket är väldigt påfrestande för oss, barnen är dock inte medveten om ngt och så skall det förbli...Jag har inte heller, är fortfarande inte mottaglig för informationen för tillfället...

Vi hoppar till ngt roligare i stället...
Matstaffetten i helgen, de andra åren var nog lite roligare, men detta var även det ett toppenår m mkt skratt, goa människor och god mat ( å en hel del alkohol)....
Vi fick då förrätten som jag berättade om förut, dukade upp på altanen i det underbara vädret!

Förberedelser...


Voila! La förrätt är redo att avnjutas!
Förrättsgäster, grymt trevliga och roliga!

Sen cyklar vi då nedåt t Gamla Pesonshuset (det bruna fina ombyggda) för att få lite varmrätt och nytt sällskap...

Varmrättsvärdinnan (hennes make på kortet ovanför)

Tagliatelle m kyckling, pesto, soltorkad tomat och pinjenötter, mkt gott!
Raskt vidare t desserten...

Dessertvärdparet, Vår dagisfröken Gunilla samt maken som är vaktmästare på flygstaden (kände dem bra m a o )
Och här höll jag på att glömma att knäppa kort innan det var uppätet,haha...
Det bjöds på jordgubbar med en philadelphia/ gräddkräm, passionsfrukt toppat med grovriven ungsrostad mandelmassa. Så himla gott!
Sen hamnade vi alla på statt, här har jag träffat på Carina och det är nog det enda kort jag kan visa er från denna sena kväll....
Vi kom inte hem förrän, tja halvfyra??? Hände jue så mkt saker på vägen hem, så det tog väldigt lång tid *skratt*
Annars,,, idag så fullkomligen vräker det ner och "stormar" rätt fint, vi tog sovmorgon här hemma allihopa och låg och myste i sängen till kl. var strax före 09.00...Hmm, ja, jag vet, det var första gången vi gjorde det på en skoldag men det var så välbehövligt för tillfället...
Imorgon jobb på Fune, grillbuffé, haha i detta väder!!! Nu är ni avundsjuka va???
Lördag har Saga tjejfest på lokalen m tacos och kladdkaka, hon har valt själv :)
Ja just det får väl inte glömma, det roligaste av allt heller...
Har äntligen bokat resa till vår familj +Matilda (lillasyster), Så kommer skattepengarna i tid (innan midsommar) som planerat, så kommer vi den 25 aug. sätta oss på planet för en vecka på
Mallorca, Alcudia!!!
Ska bli toppen härligt och dessutom lite extra skoj, då vi tar med Matilda (nåja, hon betalar sin resa själv) Så en trerumslägenhet är bokad...Och i vanlig ordning längtar jag lika mkt efter flygresan, då jag (är knäpp) älskar känslan av att befinna mig i ett flygplan....
Näe nu ska jag försöka göra ngn nytta här hemma, eller???
Kramar tills vi hörs igen...

Inga kommentarer: