torsdag 18 juni 2009

Glad midsommar alla ni underbara läsare!!!

Gokväll!
Ja, nu råder lugnet här...skönt!
De senaste dagarna har varit lugna men ändå med en massa måsten :/ och mkt tankar surrar hit och dit i skallen mest hela tiden. Sliter en hel del, tyvärr...
Är jue fortfarande "fast" i förändringarnas tid här hemma och imorgon så kommer de äntligen och gör lite fint runt vår nya ytterdörr. Blir bra det!

Idag hämtade jag hem barnen tidigt, vi tog en promme hem, Saga fick gå in själv på rosa kiosken och välja ngt litet åt henne o brorsan medans jag snällt fick vänta utanför, haha...

Väl hemma tog jag hand om lite rabarber, plockade lite här och där och helt plötsligt middagsdags, åhh idag åt vi så god mat...Bräckt lax med dillstuvad färskpotatis...Mmm...

Imorgon är vi lediga, så jag och Saga ska ut på en liten tur, då hon fick presentkort när hon fyllde år som hon vill använda :) Sen har vi även den roliga tvättstugan att passa *suck* vår tvättmaskin har gått sönder (men tänk vad barnkläder den hållt för i 8 år!!!) och inga pengar finns till att köpa en ny för tillfället. Tur man har tvättstugan då.
Ja, jäk... måste köpa skor också, då mina barn växer ut allt just nu, varför alltid samtidigt, kan de inte dela upp sig lite och mitt i semestertider, nädu dålig timing av mina vackraste, hrmpf...

Vi får även kanske främmande av fam. Hagström/Eriksson en sväng imorgon. Hoppas, hoppas, HOPPAS!!! Åh, vad jag längtar efter dem :)

Annars blir det lugna gatan, är nerbjuden t stugan på midsommar och det enda vi skulle ha med är ngn slags efterrätt..inte alltför jobbigt mao. Funderar på en pavlova med lemoncurd/grädde och färska bär eller en cheesecake ( har ju några riktiga höjdare på lut) Hmm, får nog sova på saken, just nu låter allt gott i mina öron.

Så helgen bjuder inte på några fylleslag i den här familjen, bara mys,plocka blommor och göra kransar, tända brasan inne i stugan, äta gott, umgås med Svenssonsfamiljen (delar av den iaf) kanske en sväng m båten (om vädret tillåter det) kortspel och en bra bok...Låter som en drömmidsommarafton i min värld!!!
Ja, det blir naturligtvis traditionell sill och grillat också, var liksom självklart.

Till veckan, jobb på Fune och Saga på idrottsskola, men sen...tada... 1HEL veckas semester, haha och då ska vi hinna allt, Sthlm, Kolmården, hem igen, packa om och ut till en stuga i Söderhamns vackra skärgård. Sen är det sjukhusköket som gäller för ett par veckor...men det tar vi senare :)

Nu är timmen slagen mkt och jag ska krypa ner nära honom som jag håller kär...
Önskar er en underbar midsommar om vi inte hörs innan det!
Gonatt alla vackra!
Kramar...

Inga kommentarer: