söndag 9 november 2014

Men tjeena!
Klockan 23.59 slår jag äntligen ner rumpan i soffan för lite "lördagsmys",,,
Städat båda skrubbarna nere idag, vilket resulterade i 6 svarta sopsäckar som ska till Långtå,3 papperskassar som ska till Magnus brors barn, 2 papperskassar som ska till dotterns kompis och 1 papperskasse som ska till barnens gudfars egna barn :)
Så jo, nog röjdes det allt,,,de andra tog ett litet break mitt på dan medans jag fortsatte, dottern till bästa kompisen och firade hennes födelsedag och de andra två drog och bowlade dem,,,
Tog en paus och gick upp och gjorde hasselbackspotatis helstekt oxfile, kantarell och champinjonsås som jag först flamberade, samt lite brysselkål, grönsallad å sånt där,,,
När vinflaskan öppnades så,,,näääe var inte sugen, men Loka till oxen funkade det med ;)
..................................................
Imorgon farsdag, är lite kluven till alla dessa jippon men i avsaknad av att fira min egen far så gläds jag åt mina barn som har en fantastiskt fin pappa att fira, vet att det är en tung dag för många, som inte har någon far eller sina egna barns far i livet,,,
Men mina barn har förmånen och lyckan att ha det och då får de hylla honom precis som de vill,,,vilket brukar innebära ngn liten present, egenritad teckning och kaffe på sängen,,,
Sen är firandet klart liksom,,,
Tycker precis som på alla hjärtans dag, att det är dravel egentligen, visa dem du älskar och bryr dig om att du finns där och att de har en plats i ditt hjärta varje dag eller varje gång Ni ses, istället för utvalda dagar då det ska firas och hyllas,,,
Men det är vad jag tycker det,,,
Nog om det, nu surfa runt lite innan sängen kallar,,,
Ny dag imorgon hörrni,,,
Ha de!
Kramar...

Inga kommentarer: