lördag 20 november 2010

Om mig -

Om mig

Ja, då var det dags att berätta för Er vem jag är...

Jag är en romantisk drömmare, en kreativ, omtänksam person, som älskar matlagning, flygplan och musik...
Enligt horoskopen så är jag en typisk fisk och det stämmer ganska bra, då jag är född i fiskarnas tecken *L*
2 underbara barn har jag och min sambo sedan 14!!! år lyckats fixa till denna underbara moder Jord, en av varje blev våran lott och det är ju på sitt sätt glädjande...

Jag är även en rastlös själ men på ett bra sätt, som jobbar som kock sedan snart 6 år, vilket är ett ypperligt jobb för mig då jag emellanåt får spela ut hela mitt kreativa register...

Drömmer ändå emellanåt om att få kliva upp på morgonen, fixa håret, lite make-up, fräscha kläder, fara till ett "kontorsjobb" där man sitter ner när det är lunchdags, man kanske hinner uträtta ngt privat ärende på lunchen, kanske tom en kortare promenix, man får kanske sitta vid en dator och blippa lite å vara någons viktigaste länk i ngn viktig fråga...
Det är inte alltid en dröm att ha samma kläder (de tvättas förstås)varje gång man ska in å jobba, man luktar stekflott och vanlij när man kommer därifrån, haha...You, get the point, I`m sure...

Kuriosa:
Älskar färgen svart och grönt
Lyssnar på allt från Håkan Hellström, Coldplay, Ane Brun till Linkin Park å Placebo...
Favoriträtt: Kåldolmar m gräddsås och lingon
Favoritsport att utöva själv: Simning och promenader (tittar på sport tycker jag är astråkigt)
Läser: Alldeles för mkt dagstidningsbilagor, ngn bok då å då...
Konstigheter: Har bakning som meditation, all arghet, ledsenhet 0.d. försvinner allt som oftast...
Stolt över: Mina barn (såklart) och att jag detta år har tagit körkort :)

Nu har jag gjort mitt första blogginlägg av 30 färdiga rubriker och detta var inte så himla enkelt som jag trodde,haha...
Resten av kvällen spenderas i soffan, m nässpray å snorpapper, så Krya på mig!

Kramar...

Inga kommentarer: