onsdag 24 november 2010

Min första kärlek

Man skulle kunna vrida å vända på det hela beroende på vad man nu kallar "min första kärlek"...finns jue ändå rätt många definitioner på hur man tolkar det hela?

Djur har jag aldrig varit "kär" i, artister, nja möjligvis yngsta brodern Herrey , ja han var ju så söööt...men kär, nääe...bara lite lätt förtjust?

Var det den lilla killen, när man åkte på veckosemester t Hassela, gick i 5:e klass, han kom från Tullinge, var supervacker, frågade chans å snällt satt å höll i handen?

Eller när man började 7:an på Norrtull, såg den finaste 9:an som gick att uppbringa, suktade efter honom i flera månader, gluggendiscon, tryckare t Tomas Ledins "snart tystnar musiken" möten på väg t lektioner i korridoren, ett tyst hej å dagen var gjord....hahaha...vi blev jue tillsammans efter ett långt kämpande, ( vi var ju tydligen på den tiden dödligt blyga båda två) med en hel del hjälp av kompisar...
Mm, det skulle nog kunna vara min första kärlek, sånär på att jag knappt fattat vad kär var vid den tiden???

Så jag måste nog anse att min första "stora" kärlek kom från Ljusne, lika gammal som mig och så himmelens läcker, hade jue knappt ens fattat vad Ljusne var vid den tiden,
men så möttes vi inne i stan utanför, bara sådär ändå, det som idag heter Kulturens Hus, där var d mkt discon när jag växte upp och inte alltför sällan,,,
berusade ungdomar utanför m morsan å farsans likörblandningar eller vad man nu lyckats roffa åt sig...
Han var så rolig, snäll å fin. En liten förstulen, genant kyss på bänkarna som stod utanför, sen så var det vi...

I ungefär samma veva träffade jag även en Ljusnetjej som kom att bli min bästa vän många, många år framöver.
Förhållandet m killen höll väl 3-4 månader, men jag minns det som fint :)

Tjejkompisen som jag fick förmånen att lära känna , den vänskapen, höll desto längre, å varför jag tar upp henne i detta ämne är att hon kom att betyda så oerhört mkt för mig,,,
än idag kan jag småle åt små minnen,
som pyjamaspartyn i hennes rum, hur man åkte hem från 3 dygn i Ljusne å det första man gjorde när man kom hem, var att ringa för att fortsätta umgås via telefon några timmar till :) Hade redan "bästisar" när hon dök upp, men...Ni vet, vi vart oskiljaktiga...

Så min första kärlek, kopplar jag till Ljusne?! Några första å andra finfina kärlekar, en vänskap som man bara finner ett par gånger i livet och väldigt skojiga tonårsår...
Det är med en massa glädje å mkt fina himmelsroliga minnen som jag ser tillbaka på Ljusnetiden... Vilket privilegium jag fått varit med om, Tack :)

Kramar...

Inga kommentarer: