söndag 14 september 2014

Val 2014

Valdag!
Vi har röstat här hemma idag (naturligtvis) men själva dan har bara varit en lång sträcka tills vallokalerna stänger och vi vet...
Imorgon oavsett utgång ikväll för min utvalda kärlek och far till våra barn, så har vi honom åter hemma :)
Dryga månaden har vi mest sett honom när han varit hem och bytt om, sovit eller besvarat telefon som ringt de mest konstiga tider...
Magnus har tålmodigt tagit sig tiden till nyfikna ungdomar eller arga pensionärer som ringt kl 06.30 på morgonen eller 23.00 på en onsdagkväll...
Själv har jag mest varit irriterad på att folk inte fattar att han är en människa och familjefar också och kanske inte alltid är tillgängligt, liksom olika påhopp på internetmedier som även våra barn får läsa och ser, vare sig vi vill det eller ej...(men jag förstår även att det blir så)
Sånt är och har varit jobbigt,,,Men nu om några timmar är valet för denna gång över för fyra år...om det inte blir nyval inom kort då förstås med tanke på hur utgången kan bli (alliansmakt men med sossarna störst)
Hoppas dock att gubben min får fortsatt förtroende att göra det han brinner för, det han till stor del lever för och för det han tror och kämpar för. Det är du väl värd med den energi och tidsomfattning du hela tiden lägger ner till oss "vanliga" folk å fä!
Ikväll blir det att följa valvakan från soffan med spänning medans gubben är på valvaka med sina partikamrater...
Imorgon vaknar jag till en måndag, med jobb, jobbmöte och föräldramöte på kvällen...
Fint!
Kramar...

Inga kommentarer: