tisdag 16 september 2014

Lite mer än två dygn har gått sen valet 2014 tog slut och lämnade oss, de allra flesta faktiskt med en mycket bitter eftersmak...Mår dåligt av resultatet och mår dåligt av att vanligt folk inte inser hur pass mycket rasistiska grundvärderingar de innehar...Kanske inte så att de inser själva (eller ens vill erkänna för sig själva) att de har en mindre human människosyn...Nej nej! Pratar man med folk å fä, så har de så bra politik i övrigt också...Har dem ? De vill satsa på äldrevården? Hmm jo men visst, men är det någon som ens kollat upp realiteten i hur de ska finansiera sina förslag?
Upprörd är jag, mer upprörd än på mkt länge, mest upprörd är jag på de fega svenska folken som inte vågar erkänna att de är smygrasister och därför röstar in sd. Det finns sd:are som rakryggat står upp för allt det onda inom deras politik, kan ju inte säga att jag håller med dem ngnstans, men de vågar åtminstone stå för sina inhumana tankar...
Nåväl, nog med politik för ikväll, detta är ju faktiskt ingen politisk blogg, men med tanke på nyligen genomfört val och besvikelsen i mitt liv utefter resultatet får faktiskt lov att finnas med på min blogg, det med...
Idag, jobbelijobbat med helt underbara elever, fattar inte varför jag inte började med detta yrke för flera år sedan??? Fick frågan av en person igår, vilket som var roligast kockyrket eller läraryrket?
Mitt svar: Jag skulle välja läraryrket 100 av 10 gånger och då älskade jag även att arbeta som kock, tänk bara på julborden på fune eller sommaren på Albertina...Underbara! 
Men det här, är ju som att vinna en miljon på triss!
Oops, nu spyr ngn i huset, verkar som vi välkomnar magsjukan ikväll?!
Gonatt!

Inga kommentarer: