onsdag 18 juni 2014

Stressig dag, nja, not so much...

Ooh, vad har gjorts idag då?
Jo ni, vi har bakat matbröd och delicatobollar till midsommar,,,det har körts ett lass med skräp från stugan till långtå samt tagit ner alla nydiskade, nytvättade och nystrykna gardiner ner till stugan igen.
Vi har åkt en sväng till Ikea å inhandlat nya sängar (vilket tog sin tid, puh) till oss och sonen (dottern hade redan en superbraig en), lite nya tavlor, kuddar, sängkläder, gardinstänger, värmeljus å annat smått och gott,,,
Vi käkade middag där, innan vi for hemåt igen,,,
dottern tog en egen shoppingsväng på klädaffärerna under tiden hon.
Vi stannade till på Ica, E-center å fyllde den överfyllda Ikeabilen med tre kassar mat, for hem å packade upp allt, städade å torkade rent i kökslådorna, diskade å körde en maskin tvätt, kollade fotbollsmatchen (Mexico- Brasilien) samtidigt som jag pluggade, la barnen (lr de la sig själva), skrev slutprovet i en av kurserna och skickade in,,,
Firade detta med att skriva en matnota (på det som faktiskt missades lr var det platsbrits med två matkassar i mitt knä på hemvägen?!) och letade upp vilken kurslitteratur jag ska ner och söka på stadens bibliotek imorgon,,,
Jo men visst, vissa dagar är man lite mer effektiva än andra!
Om jag mår bra, men jag mår strålande ju :)
Nu, varva ner med en skvallertidning å förhoppningsvis få sova 5 timmar innan sonen, tassar upp för trappen och vill börja en ny härlig dag...
Hörs Hej...

Inga kommentarer: