onsdag 4 juni 2014

Ska juni månad bli lika stressig å fullbokad som maj?!

Hemma igen!
Har sovit som en prinsessa utomlands men även när jag landade i min egen säng igår kväll,,,
har hunnit packa upp, tvättat många maskiner, pluggat och gjort ett slutprov med fint resultat idag :)
Imorgon, tänkte jag försöka mig på en ex.uppgift på 4 timmar...å tvätta lite mer, men finns liksom ingen mer plats att hänga kläderna på här hemma...
Resan då?
Johoni, den var galet fin!
Den bjöd på allt, sol, havet, bad, pool, powerwalks, shopping å storstad, kultur å byggnader, upptäcktsfärder, lek med krabbor, det värsta åsk och blixtovädret jag ngnsin upplevt, men då låg vi nergosade under varsitt duntäcke! och spelade kort å tyckte det var himla mäktigt...
Extremt bra mat på hotellet (Viva Sunrise), frukosten var enorm, våfflor, pannkakor, massor av färska frukter, flingor av alla de slag, pålägg, smoothies, mackor, grova som ljusa, stora som små...Mums!
Vi har vattengympat och varit på hotellets lilla gym å tränat...
Tittat på fina båtar och spelat yatzy vid poolen...
Vi har umgåtts och bara varit! Är enormt glad att vi fick chansen att göra denna resa, jag å min dotter!
Men nu är vi hemma igen, och vardagen ramlade över en på en gång?!
....................
Fullspäckat schema en vecka framöver lr nja eg. ända fram tills nästa söndag...
Främmande från Stockholm anländer imorgon - söndag, jag har skola samt ett möte imorgon, handling av skolavslutningskläder t sonen, dottern har funktionärsmöte med schools out, främmandet anländer ngn gång efter 18...
Fredag, röd dag, sambogubben ska bort under dagen, vi andra ska fixa t dotterns tjejfödelsedagsfest på kvällen, då hon ska bjuda på middag å tårta...Lördag, massa saker inbokad, men de får ev. ställas in om det blir ett Gävlebesök istället, söndag fira dottern med släkten, måndag dotterns födelsedag och sonens skolavslutning....
Å så där fortsätter det hela kommande vecka oxå...
Det är la tur att man laddat ordentligt på semestern ;)
Hörs hej!
Kramar...

Inga kommentarer: