söndag 19 januari 2014

En krokig sönderregnad väg, ska bli en spikrak E4 i år...

Kroppen är riktigt tung idag,,
Var iväg igår å åkte pulka å grillade korv igår med fina vänner :) Hem, packade upp, badade, färgade håret, bakade en napoleonstubbe å drog sen iväg till samma vänner för middag, spel, vin, skratt, barn, efterrätt å wii dance,,,blev taxi hem mitt i natta,,,
Idag hade jag tänkt ta en långpromme å ett kortare skidpass, men,,,kroppen skriker efter en vilodag och då får det bli så. 
Imorgon på´t igen, längdskidor står på schemat :)
............................
Nytt år, nya tider, 2013 var på väldigt många sätt ett riktigt pissår för mig, borde inte varit så, men det blev så,,,slet ut mig både fysiskt och psykiskt totalt,
än idag lider jag av sviter efter det, ett halvår senare, men jag har beslutat mig för att allt negativt ska jag släppa nu och leva vidare...
Ett första steg var:
 Att få bort massa socker ur kroppen
Att börja träna
Att spendera mer tid med dem som faktiskt betyder något i mitt liv
Och att helt enkelt komma vidare i mitt liv,,,
Å vet ni, det går framåt hela tiden :)
Erbjudande om jobb bara de senaste dagarna (två tom), kroppen svarar bra på att vara utan socker, mer tid med vänner har jag sett till att få och jag är gladare än på länge...
Jag börjar känna mig som mig igen!
..............................
Jag börjar återigen lyssna på mig, på min magkänsla, jag börjar åter få tron att "slita arslet av sig" för ett jobb faktiskt kan värderas på ett bra sätt och ge utdelning,,,det är mkt som har raserats hos mig, men det ska tametusan byggas upp igen...
Livet är inte enkelt, jag lät mig falla,jag lät mig fällas, jag blev skör, sårbar, förvirrad, förvånad, frustrerad och väldigt besviken men jag reser mig igen, sakta men starkare än någonsin!
Så 2014, Varmt Välkommen! Det här blir bra, bättre, bäst!
Kramar...

Inga kommentarer: