fredag 11 juni 2010

Me like alltihopa, men nu helg :)

Oj,,,
Vilken intensiv vecka det har varit...
Men nu helgen kvar å den kommer att bli lugnare, finbesök av en kompis m familj väntas, vi tänkte besöka vår fina imorgon som nu fått "komma hem" t Västerbacken, åtminstone över sommaren :) och en fortsatt instädning av Marmen, så att man kan sova där ;)
.............................
Men vi backar bakåt ett par dagar, så ska ni få se ;)
Onsdagsmorgonen, Saga får födelsedagsfrukost på sängen :)
Det låg minsann massa pengar i kortet ;)
Utanför Olivers skola på Vernissage, personalen hade gjort en supermysig " rödamattanentre" av barnens egenmålade stenar och marchaller *L*
Ett av Olivers många konstverk....
Förklaring till ovanstående konstverk,haha...
Saga redo för att avsluta tredje klass, tyvärr kunde inte jag vara där, då jag åkte m Oliver på hans avslutning, men pappa följde med :)

Oliver är nu redo att fara på hans första examen ;) Slutar nu förskoleklassen!

Oliver å brudarna...
Sen for vi t Marmen jag och barnen och började städa in oss i stugan, vädret var inte det roligaste så jag satsade på inomhusstädning,,, men barnen lekte gladeligen ute hela dan, grillade korv, högg ved i regnet, eldade brasa inomhus, sen kom pappa ner och spelade kort m kidsen, då röjde jag ännu lite mer ;)
Till våra stora förvåning/ undran hade en fiskmåsfamilj byggt bo, på våran klätter/utsiktssten,,,hmm inte helt enkelt att få våra barn att förstå att de inte fick använda stenen nu...


Med regnkläder på, byggde de sedan varsina "båtar" som sjösattes...
Hem en snabbis m tvätt och disk från stugan, för att sedan fara ner på Schools Out på stan :)
Där äntrade idolvinnaren Erik Grönwall scenen, till mångas lycka ;)
En riktig publikfriare och entertainer må jag säga :)
En regning eftermiddag i Söderhamn, är det inte många som lyckas väcka den normalt segstartade Söderhamnspubliken, men se där,,,
Det var både tjo, tjim och en hel del lallande i publiken...Imponerande!

Å visst, en nyckelring och en signatur från självaste Erik på tröjan ;)
Kan säga att Saga vek ihop tröjan fint la den på sängbordet och smilade sig själv till sömns,hahaha....

Mkt kö till olika grejer var det, men Oliver fann sin egen grej han! Poledance nästa ;)
Saga körde klätterväggen :)


Gott folk, det var allt jag hade att Erbjuda för ikväll,,,
Mkt bilder på barnen, men min blogg, mitt val ;)
Ha en underbart fin helg och Njut av alla de små, enkla sakerna i Era liv :)
Kramar...

1 kommentar:

Ms kusin, Maria sa...

vilka fina, stora barn ni har nu!! :) Hoppas allt är bra, och sköt att ha I lite närmare kan jag tänka?
Kram!