tisdag 8 juni 2010

En liten bildkavalkad idag... :)

Hej på Er...
Tror jag håller på tar livet av mig själv m stressande hit å dit ;)
Körde ett dubbelpass på Fune i fredags som gick strålande, men det var väldigt precis m tid, så 2 minuter innan gästerna skulle äta, fick jag fram sista maten :)
Lördagen, gick åt t handling å förberedelse för Sagas 10-årstjejfest på kvällen...

I väntan på festen, brorsan fick faktiskt oxå vara med, tjejfest t trots...
Det bjöds på tacorullar m köttfärs eller kyckling, efterrätten bestod av marängtårta m dajm, vaniljkrämsgrädde och jordgubbar :) Det blev lek, fniss och film för hela slanten åsså massa godis och ostkrokar t filmen förstås ;)
Mina små apor på baksidan en helt vanlig eftermiddag...

Idag, firade vi Sagas 10-årsdag, en dag för tidigt, gammelmormor kom först...
Märk att gammelmormor fortfarande kan jonglera m 3 bollar, lite imponerad må jag säga att jag blev, hon fyller 80!!! nästa år :) Störthärlig!
Gudmor Maria dök sen upp m finfina presenter :)
Mormor och mostrarna kom m ett superfint sängbord :)
Men ngn riktig tårta skulle det inte vara! Näpp, kladdkaka m jordgubbar och grädde bredvid var Sagas order detta år ;)
Sen kom då farfar, med en present från honom och farmor...Så här glad blev man när man insåg vad som fanns i paketet :)
Japp, en sproilans superfin cykel, lila m cykelkorg :)
I övrigt har det varit alldeles för många frilufts/ utflyktsdagar nu ett tag, uppskattat av oss alla, men skönt när det trappar ner lite nu...
Imorgon, Sagas riktiga födelsedag som vi firar m frulle på sängen (på silverbricka såklart) och tillhörande paket, för av oss får hon på rätt dag ;)
Jag ska även ut på Fune och städa vandrarhem när jag lämnat kidsen, sen
Hämta hem kidsen, äta Sagas beställda födelsedagsmat, lövbiff, pommes, bea och persiljesmör...
I vår familj är det tradition att den dagen man fyller år, får man önska vilken mat man vill, även köpmat om så önskas ;) Men detta var vad hon önskade...
På kvällen, vernissage på Olivers skola, därav släktfirandet av Saga idag...mkt trevligt,,, men Oliver är så orolig så han inte kan äta eller sova ordentligt *lider i mammahjärtat*
....................................
En liten notis oxå till bästaste Maria, jag är så himla glad att se dig lycklig! Det värmer himmelens fint i mitt hjärta *L* Love U!
....................................
Men nu är det natter, om man ska orka med ytterligare en dag m många "måsten"
Kramar...

Inga kommentarer: