torsdag 16 oktober 2014

Jobbat å haft en härlig dag! Jo, det är sant, jag blir lycklig av detta jobb :) Låter som en klyscha men har sällan känt mig så hemma som på Norrtullsskolan,,,
Så himla trevliga och gulliga kollegor, härliga elever, rätt trevlig arbetsmiljö och aldrig en dag som är lik den andra, sen har jag ju mycket att tacka min närmsta arbetskamrat för, den andra hemkunskapsläraren, hon har väglett och stöttat, kommit med råd och förslag och tålmodigt svarat på tusen och åter tusen frågor, när jag kommer och ropar på henne ;)
Utan henne bredvid min sida hade jag aldrig lyckats bygga upp så pass bra lektioner, och känt att jag kunde förmedla min kunskap på mitt allra bästa sätt. Det är jag oerhört ödmjuk och tacksam för! Tack :)
...........................................................
Annars då, dagarna avlöser varandra med jobb och möten, väldigt mycket som snurrar här hemma på olika plan, och det tär på orken och energin,,,hoppas på det bästa,,,men under mina 37 år i livet, så har jag och min familj gått på så många smällar så jag har tappat räkningen, fler än vad en kan tänka sig under ett helt liv, men en försiktig tilltro på framtiden, det hoppet vill jag inte fråntas, även om rädslan och förväntan av att det kommer skita sig ngnstans på vägen (som vanligt) gör att man är mentalt utsliten,,,
Men, hoppet är det sista som överger en, sägs det, så vi hoppas att det stämmer då?
Ingen idé att älta, det går som det går och blir som det blir och oavsett slutresultat vet jag att jag å gubben min kommer lösa det på bästa sätt, bara det att jag alltid får gå den krokiga omvägen för att nå fram, skulle vara så oerhört skönt och lyxigt att ta en raksträcka på E4:an istället för dessa kringelkrångelkrokar...
................................
Imorgon, kortdag på jobbet, iväg å inhandla ett par goda öl?, hem å baka paj och leta fram feststassen, för sen ska jag minsann på pajfest med jobbet på kvällen! Ska bli så himla skojigt!
Tacksam för det med :)
Nu, sova...
Kramar...

Inga kommentarer: