torsdag 30 oktober 2008

Hojt!

Hojt!

Fasiken vad det stormar ute, blir bra det när jag ska inta sofflägge (har jag jue redan gjort) och kolla på Fringe på 5:an...
Imorse vaknade jag och var superduper förkyld, vilket jag absolut inte har tid med. Även Saga är ordentligt förkyld, den stackarn har hostat hela natten, vilket har inneburit (numer i vanlig ordning) alldeles för några timmars sömn *suck* men jag förmodar att det är mer synd om henne...

Det blev mao ingen korvgrillning idag, istället klev jag upp och spacklade i sovrummet, är så less på att aldrig bli klar, men det är så liiite kvar nu. Så skönt! Får ju mina infall ibland och förra gången fick jag för mig att blanda väggfärgen med lite "målargrus" för att få lite struktur på väggarna, haha som resulterat i att jag är tvungen att bredspackla hela skiten. Får jue inte ha målade, och absolut inte "grusade" målade väggar om man ska flytta en vacker dag. Summa summarum, spackla, köp billiga (det är ändå faxeholmen) tapeter å smacka upp. Men nu är det snart bara det "roliga" kvar...

Ja, jag har sparat rullgardin kvar så länge som möjligt!!! ;)

Efter en stunds spackling, så åkte M och barnen (de tyckte inte att jag var ett dugg rolig, men det gör sig inte självt jue) ut till Sikfjärd å hälsa på min syster. Själv tog jag en promme ner på stan, in på banken och fixa lite papper och annat jox, men nu är det oxå klart! Fortsatte prommen mot E-center, handlade lite och kollade utbudet av tapeter på Coop, men det var inga drömtapeter som fanns direkt. Hem, började med käk och lyssnade på när Saga övade på sin fiol. Låter för jäkla illa *L* men hon blir bättre och bättre. M på möte (i vanlig ordning) och jag la barnen, fjäskade för barnen och gjorde riktig varm choklad m vispgrädde, men si det gick då inte hem hos mina barn inte.



I helgen händer nog inte mckt mer än att jag måste tentaplugga, hade funderingar på att gå ut m S för en riktig fylla, haha, men med min förkylning verkar det lägga ner sig själv??? Men jag kanske vaknar imorgon och mår prima, så vi får la se. Annars får jag väl sukta efter Gävle-svängen som kommer snart, ska bli så himla kul att få träffa de goaste tjejerna som finns, hoppas bara K inte måste jobba.

Nu börjar Fringe, så sov gott och ha en skön natt! Det tänker jag försöka ha ;)pöss på er!


Inga kommentarer: