onsdag 29 oktober 2008

Hej hopp!

Hej hopp alla glada!

Mm idag har varit lite stressigt, men det visste jag jue redan när jag klev upp. Imorse då, mys med barnen i soffan, försöka få i Oliver hans penicillin (öroninflammation och halsfluss för sjuttio-elfte gången *suck*)..Men de 10 helvetesdagarna är snart klar, himla svårt att tvinga i ngn ngt som man inte skulle få i sig själv, blä,blä,blä..konsistensen är som grusig lera och smakar som...

Sen kom M och hämtade barnen, körde ner dem t tandläkaren och jag tog en promme ner (andningspaus), in på Alen o fyllde på, bytte matkassar mot barn och vi gick till stadslekparken. Efter en låång, kall stund där, gick vi på Kina och åt för att avsluta med ytterligare en stund i parken och sen en promme hem...
Väl hemma, så blev det lite bakning och middagsförberedelser, nothing special, pasta m två olika såser, samt kladdkaka och en hallon/limekaka.

Syrran m karl + barn dök upp, vi åt och smaskade och hamnade i soffläge där viktiga *skratt* diskussioner tog vid. När de åkte hem (t. stugan) så påbörjades nedvarvning och så småningom läggning av mina älsklingar...

Och nu sitter jag här och funderar om det är ngn mening att gå och lägga sig för jag somnar jue aldrig ändå, det är när tystnaden och stillheten kommer som jag har tid att fundera på allting, små enkla saker som att blommorna behöver vattnas på övervåningen (*L* jag vet, jag är knäpp) till de större som är djupare, jobbigare? och mer komplicerad att besluta om...

Vad som hände med min deadline av boken, vill jag inte ens tänka på :/ Ja ja, den blir klart snart? Jag som alltid haft framförhållning och alltid hållit en deadline, Vad har hänt?

Imorgon så tänkte vi åka iväg och grilla korv och bara ta´t lugnt,om inte min och Sagas förkylning bryter ut ännu mer :/ Sen tar vi kanske en sväng till syrrans stuga, för på em åker de tillbaka hem t Sthlm.


Det finaste jag har! Saga och Oliver


Min älskade syster m karl



Haha, också jag, som alltid ser lika glad ut när kameran åker fram :/


Ja, hur som helst ska jag gå och lägga mig och stoppa lite music in my ears, ett underbart sätt att skingra (eller skapa???) tankarna på!
Ha nu en underbar natt! pöss på er!



Inga kommentarer: