lördag 12 april 2014

Vilken dag!
Myste på imorse med kidsen, packade matsäck, släppte dottern hos farmor å farfarn...tog med sonen å kompis ner t stugan, fikade, hoppade studsmatta, plockade påskris och blommor...Parkerade en bit ifrån stugan så vi skulle få en promenad fram å tillbaka...Väldans mysigt hade vi :)
Hämta hem dottern, handla, lämna av grabbsen, hem å börja med middag, kolla igenom en skoluppgift, hämta grabbsen, grilla, äta, kryper ner i badet, när sambon, knackar på å ropar.
-Det brinner! Jag har ringt 112! Alltså på Norrberget brinner det!
Tjoho, (alltså inte glatt tjoho! utan bara tjoho; snabba dig upp) ur med schampo, hoppa i byxor å skor, på med stormössan i droppande hår å iväg...
Men nu mina fina, ska jag fullkomligt ramla omkull i soffan, för nu är jag nöjd för dagen!
 Jag å killarna, samt sambon som kommit hem ska kolla på tv, äta godis och popcorn...
Kramar...

Inga kommentarer: