onsdag 26 mars 2014

Ibland,,,rätt så mkt oftare än ibland under valåret,,,
funderar jag starkt på mitt val av lisvpartner,,,
Nu är jag himla nöjd med mitt val egentligen å nog så lycklig med för den delen,,,men vilket j-a liv va?!
Borta på möte i annan ort heldag, hemma i sammanlagt 1timme å 20 minuter,,,iväg på möte och nu 4,5 timme in på det mötet är de ännu inte klar...
Att de bara orkar?
Imorgon far han till Sthlm på mer möten ett par dar och när han kommer hem, far jag iväg å jobbar lördag...
Sen kan jag väl erkänna att det är inte så himla roligt alla dagar/kvällar att vara "ensamstående" mamma heller, matlagning,disk, handling, tvätt, läxor, skjuts å hämtning till träningar, kvällsfika, mer disk,fixa bilen, gympakläder, kom ihåg att duscha själv, räkningar, skolarbete, ta fram kläder till jobbet...
Brukar inte gnälla, utan jag brukar vara glad för att sambon får chansen att leva sin dröm, han har funnits där för mig när jag fått jobba arslet av mig i perioder eller när jag pluggade på annan ort och jobbade i Sthlm,,,
men just i kväll är jag kräkfärdig på allt vad möten, politik, mera möten och valår heter. BLÄ!
Så, nu var det sagt! Färdiggnällt!
Hörs Hej...

Inga kommentarer: