onsdag 29 april 2015

Sjukstuga!

Hej, långt mellan gångerna nu va?
Blev sjuk i söndags, feber och dunderförkyld, hade värsta dan i måndags (trodde jag), piggnade på mig på tisdagen, för att sen på kvällen bryta ut i full storm och nu idag, onsdag, har jag lyckats ta mig från sängen till soffan, halvsovit med sonen som också blev hemma idag, till två filmer,,,
Middag, klurigt när benen inte ville samarbeta,,,lyckades ta bilen, skicka in dottern på donken, mat med hem och världens sämsta middag med mamman som kände sig sämst i världen...
Men barnen var glada, de åt och tyckte det var såå gott! 
Och vet ni, jag tillåter mig vara en dålig mamma när jag är sjuk, eller dålig, jag är oerhört närvarande fast jag mår skit och dör tråkhets och tyckasynd-om mig döden flera gånger om,,,
Hatar att vara sjuk, hatar ännu mer att inte kunna ta mig till jobbet, men det jag hatar mest är att från fötterna upp till brösten ungefär så vill kroppen iväg å gymma, Gud vet vad som har hänt med mig?! Men från brösthöjd upp till huvudet är ett toalettbesök från soffan som att bestiga ett berg,,,
.........................................
Jag vet, mycket gnäll nu och JAG VET att det är ett oerhört litet bekymmer med tanke på alla båtar som sjunker i Medelhavet, tragedierna i Nepal, mammor som inte har råd att servera sin barn en middag idag etc. Men för mig är detta också ett bekymmer om än ett litet om man ser till allt det värdsliga...
..................................
Äh nu ska jag flytta mig till sängen och hoppas att jag vaknar piggare imorgon,,,livet leker inte här hemma just nu...
Kramar...

Inga kommentarer: