onsdag 1 april 2015

Mitt älskade körkort...

Oj oj! Hej på Er :)
Jag har inte glömt bort er, bara varit tvungen att prioritera tiden lite,,,
vi jobbar, skjutsar på träningar, tränar numera själva också, fixar, donar, flänger, möten hit å dit, pluggar, ligger sjuka, ligger sjuka i nya omgångar, magsjuka, influensa, magsjuka, influensa, just nu har dottern legat i feber å dyngförkyld ett par dar,,,

Såna här gånger är jag så oerhört tacksam över vår bil och körkort, så man snabbt snabbt kan ta sig iväg till läkare, sjukhus, vidare till apotek, hämta hem dem snabbt från skolan etc. för även om jag har stora barn nu, så är hela tiden 0-12 år en lång sträcka med vabdagar, apotek, upp till sjukhus i Hudik, då det är stängt i stan, iväg till hälsocentralar med sjuka barn som är för stora för barnvagn och alldeles för sjuka för att ens orka ta sig till bussen,,,
Ja ja, det funkade utan körkort ett kort tag när vi fick första barnet,,,men då bodde vi i storstan, med bussar som avgick var 10 min. och busshållsplatsen 25 meter från våran dörr...
Lathet eller sunt förnuft, det får man tycka som man vill, men Jag är oerhört tacksam över detta lilla fina körkort :)
Å sen, när de lämnat barnvagnsåldern då ska man skjutsa på träningar till andra sidan stan, bussarna går inte för att det är för sent på kvällen, lr 40 minuters väntan en vardagskväll när träningen redan slutat "för sent"...
Kommer heller aldrig att glömma när jag blev nekad att kliva på bussen, för det var fullt, fullt av andras rullatorer och barnvagnar och ingen plats fanns,,,fick då betala dyrt för taxi för vi hade en tid att passa...
Vill med detta inte förringa bussarnas funktion och nödvändighet, men nog hade mitt (och barnens) liv varit mer komplicerat, tillkrånglat och förminskat då vi inte kunnat skjutsa sonen till innebandyn i Bergvik lr fotbollsträningen i Borg,,,och jo visst kan de åka med andra ngn gång ibland, men det kan man ju inte räkna med och det krävs ju en motprestation i form att vi också ställer upp och skjutsar deras barn nästa gång...

Jaja, vart ett långt sidoinlägg utiråns dotterns influensa som hon haft.

Annars då?
Jo, en jobbar å jäser,,, trivs så oerhört bra på Norrtull (fortfarande), är nere på Hemkunskapen ett par veckor då ord.lärare är bortrest,,,Himla skojigt är det och jag får sån energi av alla härliga elever :)
Men imorgon kl 16.00 får jag minsann ett gäng dagars påsklov som är så välbehövligt efter 5 veckor med sjukdomar, där jag jobbat, åkt hem på luncherna å fixat mat åt sjuka barn, slängt i mig mat, stressat tillbaka, hem igen laga middag etc. så där har jag fått hålla på,,,hahaha och där igen, det hade inte funkat om jag inte haft bilen ;)
Så vad säger man,
Ikväll hyllar jag bilen och körkortet och smartheten och pengarna för att kunna införskaffa det!
( och näe, jag har haft körkortet ett gäng år )

Nu sova!
Hörs hej!
Kramar...

Inga kommentarer: